Ontvang meldingen van nieuwe zoekresultaten

Type advertentie

Leasevorm
Prijs
Bouwjaar
Kilometerstand
Brandstof
Type hybride
Actieradius (min.)
Kleur
Bekleding
Aantal deuren
Aantal stoelen
Accu-capaciteit
Accu-laadtijd (max.)
Accu-snellaadtijd (max.)
Vermogen
Motorinhoud
Aantal cilinders
Trekgewicht (geremd) (min.)
Trekgewicht (ongeremd) (min.)
Aandrijving
Leeggewicht (max.)
Verbruik
Energielabel
Emissieklasse
Wegenbelasting (max.)
Conditie
Onderhoud
Garantie
NAP Nationale Auto Pas
Zekerheden
Moet nu weg
BTW verrekenbaar

Aangeboden sinds

Sorteer op

Citroën ID Auto's Te Koop

Wat je moet weten over Citroen id

De onderstaande waarden zijn gebaseerd op je zoekopdracht en de ingestelde filters

16,7%

16,7% van alle Citroen id advertenties in de categorie Auto's zijn in de afgelopen week aangeboden.

Kenmerken

Doorgaans heeft een Citroen id de volgende kenmerken: Handgeschakeld, Benzine, 4 of 5 deuren, Sedan, Rood, Bruin, Lederen bekleding, 20-25 km/l, A.

€ 9.577

De huidige gemiddelde prijs van een Citroen id is € 9.577.

Prijscheck

De duurste Citroen id advertentie in de Auto's categorie werd aangeboden voor € 43.495, terwijl de goedkoopste voor € 500 stond.

Veelgestelde vragen

De onderstaande waarden zijn gebaseerd op je zoekopdracht en de ingestelde filters

De Citroën ID was uniek omdat hij een revolutionair ontwerp met een nieuwe benadering van comfort en techniek introduceerde. Hij had een hydropneumatische ophangingssysteem dat zorgde voor een uitzonderlijk rijcomfort. Dit was in de jaren '50 en '60 een koolossaal verschil met andere auto's die meestal te maken hadden met harde vering. Daarnaast was het interieur ruim en ergonomisch ingericht, wat de ID heel toegankelijk maakte voor zijn tijd.
De Citroën ID en DS hebben een aantal onderdelen en functies gemeen, zoals het iconische ontwerp en de hydropneumatische ophangingssystemen. Beide modellen waren ontworpen met een focus op comfort en luxe, waardoor ze een soepele en stabiele rit bieden. Ook delen ze enkele motoren en transmissies, wat hun techniek onderling enigszins vergelijkbaar maakt. De ID werd echter als een 'eenvoudigere' variant van de DS beschouwd, met minder luxe opties.
Het ontwerp van de Citroën ID had enkele sterke punten, zoals de aerodynamische vormgeving die niet alleen mooi was maar ook functioneel. De lange motorkap. De vloeiende lijnen droegen bij aan een lager brandstofverbruik en een betere stabiliteit op de weg. Het interieur was open en licht, met grote ramen die zorgden voor veel zicht. Dit alles gecombineerd maakte dat de ID niet alleen een functionele auto was, maar ook een statement op het gebied van ontwerp.
De Citroën ID verschilt op veel vlakken van moderne auto's, vooral op het gebied van technologie en veiligheid. Hoewel de ID uiterst vooruitstrevend was voor zijn tijd, hebben moderne voertuigen veel meer geavanceerde systemen voor rijhulp en veiligheid. Denk aan airbags, stabiliteitscontrole en geavanceerde infotainment systemen. Toch blijft de Citroën ID aantrekkelijk vanwege zijn vintage charme en rijden met een iconische klassieker geeft een bijzonder gevoel.
Bij het onderhoud van de Citroën ID kunnen er enkele veelvoorkomende problemen optreden, zoals slijtage aan de ophangingssystemen en uitdagingen met het hydraulische systeem. Deze complexe systemen vereisen regelmatig onderhoud om goed te blijven functioneren. Daarnaast kunnen oudere elektonische componenten problemen geven, vooral als ze niet goed zijn onderhouden. Het is dus belangrijk om een beetje kennis over de techniek van oudere auto's te hebben en tijdig onderhoud uit te voeren.