BMW 3-Serie (E30) 2.0 I 320 K6 1988 Beige

€ 10.000,-
KM stand
445.000 km
Bouwjaar
1988
Verbruik
-
Energielabel
-
Garantie
-
230750sinds 29 apr. '24, 19:14

Wil je precies weten waar je instapt?

Vanaf €149 doet Occasionkeuring Nederland een complete auto-inspectie.

Deel via
of

Samenvatting

Merk & ModelBmw 3-Serie (E90)
Bouwjaar1988
Uitvoering2.0 I 320 K6
CarrosserieSedan
KentekenTH-06-FX
APK tot18 mei 2024
BrandstofBenzine
KM stand445.000 km
TransmissieHandgeschakeld 5 versnellingen
Prijs€ 10.000,00
Motorinhoud2.0 liter
Vermogen129 pk
OnderhoudDealer onderhouden
Opties
  • Centrale vergrendeling
  • Elektrische buitenspiegels
  • Lichtmetalen velgen
  • Metallic lak
  • Mistlampen
  • Startonderbreker
  • Trekhaak

Algemene kenmerken

Merk & ModelBmw 3-Serie (E90)
Uitvoering2.0 I 320 K6
CarrosserieSedan
KentekenTH-06-FX
TransmissieHandgeschakeld 5 versnellingen
BrandstofBenzine
KleurBeige
Aantal deuren4

Geschiedenis

APK tot18 mei 2024
Aantal eigenaren tot en met nu4
Eigenaar sinds26 juni 2017
Type laatste eigenaarPARTICULIER
Datum registratie Nederland11 mei 1988
Import autoNee

Motor, prestaties en onderstel

Motorinhoud2.0 liter
Aantal cilinders6
Vermogen129 pk
Koppel164 nm / 4.300 tpm
TurboNee
LPG-g3Nee
AandrijvingAchterwiel
Remmen voorSchijfrem
Remmen achterTrommelrem

Maten en gewicht

Lengte4.32 m
Breedte1.64 m
Hoogte1.43 m
Wielbasis2.57 m
Tankinhoud65 liter
Leeg gewicht1.150 kg
Max. toelaatbaar gewicht1.605 kg
Gewicht aanhanger geremd1.200 kg
Gewicht aanhanger ongeremd500 kg

Beschrijving


Everybody looks at your car….
Until the guy in the E30 pulls up!

1988 BMW 320i, 6cil 127pk, 5 bak, Origineel Nederlands Kenteken geen import, eerste lak, stuurbekrachtiging, alarm, startonderbreking, achterruit rollo, 2 originele sleutels, lichtmetalen kroonkurk velgen, trekhaak, elektrische spiegels, Koni dempers, laatste APK (zonder aanmerkingen) tot 18 Mei 2026 de volle 2 jaar.

“Ik merk dat veel dromers vragen naar een Km stand…..

Kenners en oldtimer liefhebbers weten dat een Km stand bij een oldtimer eigenlijk geen snars uitmaakt.

De M20B20 is kloppend bij het chassis en is goed onderhouden.

Met een respectabele Km stand van 445k loopt de 6 in lijn nog als een zonnetje.

Maar wat zegt een km stand, wanneer een auto op een deugdelijke manier onderhouden en gereviseerd is.

“In zijn 36 jaar op de Nederlandse en Europese wegen heeft de auto gemiddeld 12.500 km per jaar gereden.”

De Km stand loopt nog op want er worden nog tourritten met de auto gemaakt.

Na zelf ruim 7 jaar eigenaar te zijn geweest, is het heel misschien tijd voor iets anders. Hoewel wij nog steeds twijfelen.

De motor is droog en verbruikt geen olie. De wagen start, schakelt, stuurt en remt zoals het hoort.
Is altijd zorgvuldig onderhouden en mee gereden, heeft alle beurten gehad en veel meer liefde dan dat.

De auto heeft de eerste 20 jaar binnen geslapen, daarna voornamelijk onder een carport.
De laatste 7 jaar overwinteren in een garage. En een carport met hoes in de zomermaanden.

Compressietest toont dat de motor goed presteert.
De volledige geschiedenis is gedocumenteerd, de eerste 10 jaar via afgestempelde dealerboekjes, daarna alle facturen van echt alle uitgevoerde werkzaamheden, met voornamelijk OEM originele onderdelen.

De lak is origineel Luxor Beige Metallic, nooit overgespoten.

Voor de liefhebbers van een schuif/ kantel dak.
De auto heeft GEEN open dak, voor mij was dat een pre!

Het interieur is netjes: geen scheuren aan stoelen, dashboard of hemel. Er is nooit in de auto gerookt.

Natuurlijk zijn er wel gebruikssporen de auto is 36 jaar oud: een krasje hier, een dingetje daar, de auto is immers uit 1988.

Over het geheel is er bar weinig roest te bekennen. Wielkas binnenzijde rechts achter werd enkele jaren geleden aangepakt, een bekende zwakke plek. Bodem, dorpels achterklep, achter kentekenplaat, accubak rechtsachter en de onderkant van alle deuren zijn brandschoon en in orde. ZIE FOTO’S.

Ook het setje slecht gereedschap onder de achterklep, heb ik op verzoek gefotografeerd 😌

De bodem en binnenzijde dorpels zijn recent volledig behandeld bij Stam, Dinitrol centrum Beverwijk.

De originele M-Tech I spoiler verdient inmiddels wat aandacht.

Origineel instructieboekje, 2 sleutels.
Contact en sloten dezelfde sleutel + 2x startonderbreking dongle.

Bieden via MP is goed, naast de auto is beter. A.u.b. geen testpiloten of dromers.

Vragen naar uiterste prijs worden niet beantwoord.
Onzinbiedingen worden verwijderd.

De eerste die €9.000 biedt, wordt de nieuwe eigenaar van een prima onderhouden youngtimer.

De auto is bijna 40 jaartjes oud en vanaf dan natuurlijk officieel oldtimer.

Na serieuze mail, neem ik contact met u op.

De auto wordt nog regelmatig gebruikt voor plezier ritten dus hij MOET niet weg.

Geen Interesse in Inruil !
Advertentienummer: m2109551463