Honda CRX 1.6 I 16V Dohc U9 1991 Grijs met taxatierapport

€ 11.750,-
KM stand
270.238 km
Bouwjaar
1991
Verbruik
-
Energielabel
-
Garantie
-
114234sinds 11 mei. '24, 11:36

Wil je precies weten waar je instapt?

Vanaf €149 doet Occasionkeuring Nederland een complete auto-inspectie.

Deel via
of

Samenvatting

Merk & ModelHonda Civic
Bouwjaar1991
Uitvoering1.6 I CRX COUPE 16V DOHC U9
CarrosserieCoupé
KentekenNF-VX-45
APK tot09 augustus 2025
BrandstofBenzine
KM stand270.238 km
TransmissieHandgeschakeld 5 versnellingen
Prijs€ 11.750,00
Motorinhoud1.6 liter
Topsnelheid208 km/h
Vermogen124 pk
Opties
  • Lichtmetalen velgen
  • Metallic lak
  • Open dak
  • Sportstoelen

Algemene kenmerken

Merk & ModelHonda Civic
Uitvoering1.6 I CRX COUPE 16V DOHC U9
CarrosserieCoupé
KentekenNF-VX-45
TransmissieHandgeschakeld 5 versnellingen
BrandstofBenzine
KleurZilver of Grijs
Aantal deuren3

Geschiedenis

APK tot09 augustus 2025
Aantal eigenaren tot en met nu10
Eigenaar sinds14 mei 2021
Type laatste eigenaarPARTICULIER
Datum registratie Nederland07 juni 1996
Import autoJa

Motor, prestaties en onderstel

Motorinhoud1.6 liter
Aantal cilinders4
Vermogen124 pk
Koppel140 nm / 5.700 tpm
Topsnelheid208 km/h
TurboNee
Acceleratie 0-1008.5 sec(0-100)
LPG-g3Nee
AandrijvingVoorwiel
Remmen voorSchijfrem
Remmen achterSchijfrem

Maten en gewicht

Lengte3.82 m
Breedte1.68 m
Hoogte1.27 m
Wielbasis2.3 m
Tankinhoud45 liter
Kofferinhoud min. - max.196 - 337 liter
Leeg gewicht909 kg
Max. toelaatbaar gewicht1.290 kg
Gewicht aanhanger geremd700 kg
Gewicht aanhanger ongeremd430 kg

Beschrijving

Zeer nette Honda CRX 1.6 DOHOC U9 1991 met taxatierapport.

Alleen voor de echte liefhebber!
Hierbij bied ik mijn prachtige grijze Honda CRX 1.6 DOHC U9 uit 1991 aan die voor 95% origineel is. +-270.238 km. Deze loopt nog iets op, wordt nog mee gereden. Onlangs is er een taxatie laten maken. (geen haast voor verkoop ;).

Deze Honda is door liefhebbers gereden en onderhouden.

Taxatierapport geeft onder andere aan:

- “In zeer goede, niet-gerestaureerde staat verkerend voertuig dan wel vakkundig gerestaureerd. Met geringe gebruikssporen”

- “De zelfdragende carrosserie verkeert aan de onderzijde in goede en goed geconserveerde staat”

- “De gerestaureerde stalen carrosserie verkeert in zeer goede staat met rondom enkele imperfecties. Er zijn lichte gebruikssporen zichtbaar. De passingen zijn zeer goed.”

- “Het lakwerk is overgespoten als onderdeel van de restauratie en verkeert in zeer goede staat. Lakwerk toont zeer lichte gebruikssporen. Lakdikte gemiddeld 290 µm.”

- "Stoelen: origineel, stof, in kleur zwart met rode accenten, in zeer goede staat."

- "Bank: in kleur zwart, in zeer goede staat."

Het taxatierapport is opgesteld voor verzekeringstechnische doeleinde. De vervangingswaarde bedraagt : € 12.000,-

Taxatierapport wordt bij verkoop meegeleverd.


Wat maakt deze Honda CRX verder zo netjes?

- Zoals gezegd is hij ongeveer 95% origineel

- APK tm augustus 2025.

- Onderhoud en evt vervanging van onderdelen is altijd netjes uitgevoerd. Recent nog een nieuwe katalysator. (na ong 250K is deze gewoon op).

- Zo veel mogelijk originele delen gebruikt en in mooie staat teruggebracht.

- Mooie vervangende/herstelde kachelhouder. Op ten duur breekt het plastic rond de knoppen en binnenwerk van de kachelunit (bekend euvel).

- Is altijd euro 98 mee getankt. Is verstandig met deze leeftijd auto’s gezien de hoeveelheid toegevoegde biobrandstof in euro 95.

- Auto is volledig aangepakt en behandeld tegen roest. Ik heb zelf nog geen puntje gevonden.

- Er zit een nette hoedenplank in zonder gaten en met originele bekleding. (ook euvel).

- Interieur is nog netjes en niet aangepast met meters of iets.

- Originele knipperlichten (oranje), stuur en pook zijn aanwezig.

- Staat in de winter binnen gestald. Komt niet in aanraking met pekel. Start na stalling altijd weer in één keer!

- Lekt geen olie! (zie na stalling niets op de grond liggen).

- Schuifdakje is van composiet en roest daarom niet meer (bekend euvel)

- Zit een originele Honda 1000 radio met cassette in. Werkt en zijn vrij zeldzaam.

- Mooie (buiten)hoes.

- 90’s style velgen

- Verlaagd onderstel

- Reservesleutel aanwezig


Als bonus zitten er nog wat extra’s bij.
- Orginele reclamefolders in een nette hoes
- Een miniatuur Honda CRX schaal 1:43 van maxichamps.
- USB met alle documentatie van herstel en foto’s.

De vorige eigenaar heeft hem een grondige renovatiebeurt gegeven door hem (gedeeltelijk) te strippen, herstellen en weer op te bouwen. Zwakke plekken zoals de doorpels en wielkasten zijn aangepakt en behandeld. De auto heeft daarbij ook een volledige nieuwe laklaag gekregen. Hij heeft mooie 90’s style velgen, momo stuurwiel en is verlaagd.

Van al het grote renovatiewerk en onderhoud is documentatie met foto’s op een usb stick beschikbaar. Ook zijn er papieren onderhoudsbonnen beschikbaar met zelfs de oude originele kentekenbewijzen. Deze mogen ingekeken en uiteraard meegenomen worden.

Onder het renovatiedeel zat ook een nieuwe tellerbak. Dat staat ook aangeven op de rdw site. Kan daarom ook geen logies oordeel krijgen maar is wel netjes aangegeven. De tellerstand is vergelijkbaar gezet met wat er op de vorig stond.
De auto is in 1995 uit Duitsland geïmporteerd. Ook dan krijg je geen logies oordeel.

Is hij perfect?
Perfectie is lastig met een auto van 33 jaar. Je moet hem aandacht geven. Waar ik hem nog wel had willen verbeteren is de leuning van de achterbank. Zitten 3 kleine scheurtjes in. Ook zijn enkele lampjes dasboard uitgevallen. Bedrading radio en aansluiting boxen kunnen ook een nieuwe revisie krijgen. Ik verwacht dat de labdasonde wel een keer aan vervanging toe is. Vrij kleine ingreep. Verder heb ik er nooit veel aan hoeven doen, maar wel iedere keer in detail weer iets verbeterd. Oja, niet te hard over de hobbels!

Maar waarom doe je hem dan weg?
Tja, ik heb een aantal jaar een mooie auto naar mijn jeugdsentiment mogen rijden en wat aan kunnen verbeteren. Maar met 3 auto’s ben ik nu toch zover dat ik er 1 van de hand moet doen. En dat is de Honda.

Zoals ik aangaf is hij voor de liefhebber om hem nog vele jaren rond te laten rijden. Hij gaat zeker niet weg naar een opkoper of iemand die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.

Ik heb geen haast en rij er zelf ook nog met plezier in rond.
De prijs €11.750.- Zie vervangingswaarde eerder genoemd.

Helaas geen (overgangsregeling) oldtimer. Deze moet 40 jaar of ouder zijn.
Motorrijtuigenbelasting per tijdvak van 3 maanden: € 95 voor de provincie Zuid-Holland.

APK is geldig tm 09-08-2025!

Verzekering WA Afhankelijk van je aanbieder en je schadevrije jaren e.d. Maar ik zit rond de 32 euro per maand.

Vragen? Of wil je graag eens komen kijken omdat je serieuze interesse hebt? Dat kan.
Advertentienummer: m2113934350