MG MGB Roadster Mk1 Rally-Race Competition
€ 29.950,-
Bouwjaar
1964
KM stand
93.353 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Carrosserie
Cabriolet
69610sinds 16 mar. '25, 16:55
Merk & Model
MG B
Bouwjaar
1964
KM stand
93.353 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Motorinhoud
1.9 liter
Basis
Merk & Model
MG B
KM stand
93.353 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1964
Carrosserie
Cabriolet
Transmissie
Handgeschakeld
Bekleding
Stof
Kleur
Overige kleuren
Interieur
Overige kleuren
Aandrijving
Achterwiel
Motor
Motorinhoud
1.9 liter
Aantal cilinders
4
Milieu
Brandstof
Benzine
Opties
Opties
Lichtmetalen velgen
Afmetingen en gewicht
Leeg gewicht
1 kg
Gewicht aanhanger geremd
1 kg
Gewicht aanhanger ongeremd
1 kg
Beschrijving
Let op….
Auto staat te koop bij Aaldering te Brummen.
Zie hun internetsite voor uitgebreide foto’s, uitgebreide verkooptekst en contact gegevens. Voor de goede orde, zij zijn de verkopende partij dus graag bij interesse met hen contact zoeken op 0575 - 56 40 55
——————
Verkooptekst Nederlands
Wat hoeven we nog uit te leggen over de MGB? Niet veel, toch? De Britse roadster is een van de beroemdste en populairste klassieke open tweezitters en was jarenlang bijna de standaard als je aan een klassieke roadster dacht. De prachtig gelijnde B werd gepresenteerd in 1962 en symboliseert de betaalbare Engelse klassieke roadster.
Dit is een nieuwe MGB Roadster die oorspronkelijk werd geleverd in de Verenigde Staten. De MGB werd geproduceerd van 1962 tot 1980 en dit exemplaar komt uit de eerste periode. Ook wel de MK1-versie genoemd, herkenbaar aan de “spoon door” portieren. De auto werd in 2004 geïmporteerd en voorzien van een Nederlands klassiekerkenteken.
Deze B is volledig omgebouwd naar Rally-Race specificatie en geschikt gemaakt voor racegebruik. Zo is de carrosserie verlaagd, de motorkap van aluminium en de voorste spatborden en kofferklep van polyester. De zijruiten zijn gemaakt van plexiglas. Qua onderstel zijn er zwaardere schokdempers gemonteerd en zien we nylon bussen en een stabilisator. De geventileerde voorremmen zijn voorzien van V8-remklauwen en een aparte hoofdremcilinder. De brandstoftank is een ATL veiligheidstank met certificaat en de brandstoftoevoer verloopt via gewikkelde leidingen in combinatie met een race-brandstofpomp en een brandblussysteem.
In hetzelfde jaar werd de auto omgebouwd tot racer voor onder andere de MGB Competitions en de HARC-racedagen. Deze MGB is gespoten in een effen gele kleur met witte accenten, zoals het hardtop dak en de spoiler. De motor is een opgeboorde 1800cc viercilinder lijnmotor naar 1950cc, voorzien van een Weber 45 DCOE carburateur, een race-nokkenas, stage 1 cilinderkop, gepolijste inlaatpoorten en een lichtgewicht krukas en vliegwiel, een race-startmotor en een aluminium radiator. Dit alles zorgt voor een vermogen van ongeveer 135 pk, gekoppeld aan een handgeschakelde 4-versnellingsbak met korte overbrengingen. Daarnaast is er een sperdifferentieel toegevoegd en is de cilinderkop recent gereviseerd.
Om de MGB compleet te maken, zijn er Cibie verstralers gemonteerd, evenals een rolbeugel met certificaat en de juiste kuipstoelen met 4-punts gordels. Op de buitenzijde zijn diverse sponsorstickers aangebracht. De auto staat op 14” Minilite velgen en wordt geleverd met 5 extra velgen met racebanden en 4 losse racebanden.
De huidige eigenaar heeft de auto aangepast om hem beter bruikbaar te maken in normaal verkeer. Hiervoor zijn een kilometerteller en richtingaanwijzers toegevoegd. Ook is het vliegwiel vervangen, waardoor de motor beter loopt bij lage toerentallen. De race-ervaring blijft echter volledig aanwezig tijdens het rijden. De carrosserie en lak kunnen worden omschreven als goed en verzorgd, en technisch verkeert de auto in een goed functionerende staat. Een keurig onderhouden auto met enkele gebruikssporen.
Kortom, een zeer aantrekkelijke en sportieve MGB waar u zowel op de openbare weg als op het circuit of bij deelname aan een rally veel plezier aan zult beleven.
Bent u geïnteresseerd in deze prachtige MG? Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie. U bent van harte welkom bij Gallery Aaldering in Brummen. Wij hebben jarenlange ervaring in de wereldwijde export van voertuigen. Vraag naar de mogelijkheden!
—————
Verkooptekst Engels
What else do we need to explain about the MG B? Not much, right? The British roadster is one of the most famous and popular classic open two-seater cars, and for years it was almost the standard when you thought of a classic roadster. The beautifully lined B was presented in 1962 and symbolizes the affordable English classic roadster.
This is a new MGB Roadster delivered in the United States. The MGB was produced from 1962 to 1980 and this example is from the first period. Also called the MK1 version with the spoon door. The car was imported in 2004 and registered with a Dutch classic licence plate.
This B dates back and has been completely converted to Rally-Race specification and racing purposes.
For example, the body has been lowered, and the hood is made of aluminium and the front fenders and the boot lid are made of polyester. The side windows are made of plexiglass. In terms of chassis, heavier shock absorbers have been installed, and we see nylon bushings and a stabilizer. The ventilated front brake discs with V8 callipers and a separate master cylinder. The fuel tank is an ATL safety tank with a certificate, and the fuel supply is through coiled pipes in combination with a racing fuel pump and a fire extinguishing system.
In the same year, the car was converted as a racer for, among others, the MGB Competitions and HARC racing days. This MGB is painted in a yellow solid colour with white accents such as the hard top and spoiler. The engine is a rebored 1800cc to 1950cc 4-cylinder in-line engine with Weber 45 DCOE carburettor, a racing camshaft, stage 1 cylinder head, polished intake ports and a lightweight crankshaft and flywheel, a racing starter motor and aluminium radiator and now produces approximately 135 hp, which is linked to a manual 4 close ratio gearbox. A limited-slip differential was also added. And the cylinder head was recently overhauled. To complete the MGB, Cibie spotlights and a roll bar with a certificate were installed and the correct bucket seats with 4-point racing belts. Various advertising stickers were placed on the outside. And 14” Minilite rims were mounted. The MG also comes with 5 extra rims with racing tyres and 4 separate racing tyres.
The current owner has modified the car to be more user-friendly in normal traffic. An odometer and direction indicators have also been fitted for this purpose. The flywheel has also been replaced, so the engine runs much better at low speeds. The racing experience is fully present when driving. The bodywork and paintwork can be described as good and well cared for and the technology is well functioning, so a neatly maintained car with some signs of wear.
In short, a very attractive and very sporty MGB that you will enjoy driving both on public roads and on the circuit or when participating in a rally.
Are you interested in this nice MG? Contact us today for more information. You are welcome at Gallery Aaldering in Brummen. We have years of experience in exporting our vehicles worldwide. Ask about the possibilities.
———————-
Auto staat te koop bij Aaldering te Brummen.
Zie hun internetsite voor uitgebreide foto’s, uitgebreide verkooptekst en contact gegevens. Voor de goede orde, zij zijn de verkopende partij dus graag bij interesse met hen contact zoeken op 0575 - 56 40 55
——————
Verkooptekst Nederlands
Wat hoeven we nog uit te leggen over de MGB? Niet veel, toch? De Britse roadster is een van de beroemdste en populairste klassieke open tweezitters en was jarenlang bijna de standaard als je aan een klassieke roadster dacht. De prachtig gelijnde B werd gepresenteerd in 1962 en symboliseert de betaalbare Engelse klassieke roadster.
Dit is een nieuwe MGB Roadster die oorspronkelijk werd geleverd in de Verenigde Staten. De MGB werd geproduceerd van 1962 tot 1980 en dit exemplaar komt uit de eerste periode. Ook wel de MK1-versie genoemd, herkenbaar aan de “spoon door” portieren. De auto werd in 2004 geïmporteerd en voorzien van een Nederlands klassiekerkenteken.
Deze B is volledig omgebouwd naar Rally-Race specificatie en geschikt gemaakt voor racegebruik. Zo is de carrosserie verlaagd, de motorkap van aluminium en de voorste spatborden en kofferklep van polyester. De zijruiten zijn gemaakt van plexiglas. Qua onderstel zijn er zwaardere schokdempers gemonteerd en zien we nylon bussen en een stabilisator. De geventileerde voorremmen zijn voorzien van V8-remklauwen en een aparte hoofdremcilinder. De brandstoftank is een ATL veiligheidstank met certificaat en de brandstoftoevoer verloopt via gewikkelde leidingen in combinatie met een race-brandstofpomp en een brandblussysteem.
In hetzelfde jaar werd de auto omgebouwd tot racer voor onder andere de MGB Competitions en de HARC-racedagen. Deze MGB is gespoten in een effen gele kleur met witte accenten, zoals het hardtop dak en de spoiler. De motor is een opgeboorde 1800cc viercilinder lijnmotor naar 1950cc, voorzien van een Weber 45 DCOE carburateur, een race-nokkenas, stage 1 cilinderkop, gepolijste inlaatpoorten en een lichtgewicht krukas en vliegwiel, een race-startmotor en een aluminium radiator. Dit alles zorgt voor een vermogen van ongeveer 135 pk, gekoppeld aan een handgeschakelde 4-versnellingsbak met korte overbrengingen. Daarnaast is er een sperdifferentieel toegevoegd en is de cilinderkop recent gereviseerd.
Om de MGB compleet te maken, zijn er Cibie verstralers gemonteerd, evenals een rolbeugel met certificaat en de juiste kuipstoelen met 4-punts gordels. Op de buitenzijde zijn diverse sponsorstickers aangebracht. De auto staat op 14” Minilite velgen en wordt geleverd met 5 extra velgen met racebanden en 4 losse racebanden.
De huidige eigenaar heeft de auto aangepast om hem beter bruikbaar te maken in normaal verkeer. Hiervoor zijn een kilometerteller en richtingaanwijzers toegevoegd. Ook is het vliegwiel vervangen, waardoor de motor beter loopt bij lage toerentallen. De race-ervaring blijft echter volledig aanwezig tijdens het rijden. De carrosserie en lak kunnen worden omschreven als goed en verzorgd, en technisch verkeert de auto in een goed functionerende staat. Een keurig onderhouden auto met enkele gebruikssporen.
Kortom, een zeer aantrekkelijke en sportieve MGB waar u zowel op de openbare weg als op het circuit of bij deelname aan een rally veel plezier aan zult beleven.
Bent u geïnteresseerd in deze prachtige MG? Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie. U bent van harte welkom bij Gallery Aaldering in Brummen. Wij hebben jarenlange ervaring in de wereldwijde export van voertuigen. Vraag naar de mogelijkheden!
—————
Verkooptekst Engels
What else do we need to explain about the MG B? Not much, right? The British roadster is one of the most famous and popular classic open two-seater cars, and for years it was almost the standard when you thought of a classic roadster. The beautifully lined B was presented in 1962 and symbolizes the affordable English classic roadster.
This is a new MGB Roadster delivered in the United States. The MGB was produced from 1962 to 1980 and this example is from the first period. Also called the MK1 version with the spoon door. The car was imported in 2004 and registered with a Dutch classic licence plate.
This B dates back and has been completely converted to Rally-Race specification and racing purposes.
For example, the body has been lowered, and the hood is made of aluminium and the front fenders and the boot lid are made of polyester. The side windows are made of plexiglass. In terms of chassis, heavier shock absorbers have been installed, and we see nylon bushings and a stabilizer. The ventilated front brake discs with V8 callipers and a separate master cylinder. The fuel tank is an ATL safety tank with a certificate, and the fuel supply is through coiled pipes in combination with a racing fuel pump and a fire extinguishing system.
In the same year, the car was converted as a racer for, among others, the MGB Competitions and HARC racing days. This MGB is painted in a yellow solid colour with white accents such as the hard top and spoiler. The engine is a rebored 1800cc to 1950cc 4-cylinder in-line engine with Weber 45 DCOE carburettor, a racing camshaft, stage 1 cylinder head, polished intake ports and a lightweight crankshaft and flywheel, a racing starter motor and aluminium radiator and now produces approximately 135 hp, which is linked to a manual 4 close ratio gearbox. A limited-slip differential was also added. And the cylinder head was recently overhauled. To complete the MGB, Cibie spotlights and a roll bar with a certificate were installed and the correct bucket seats with 4-point racing belts. Various advertising stickers were placed on the outside. And 14” Minilite rims were mounted. The MG also comes with 5 extra rims with racing tyres and 4 separate racing tyres.
The current owner has modified the car to be more user-friendly in normal traffic. An odometer and direction indicators have also been fitted for this purpose. The flywheel has also been replaced, so the engine runs much better at low speeds. The racing experience is fully present when driving. The bodywork and paintwork can be described as good and well cared for and the technology is well functioning, so a neatly maintained car with some signs of wear.
In short, a very attractive and very sporty MGB that you will enjoy driving both on public roads and on the circuit or when participating in a rally.
Are you interested in this nice MG? Contact us today for more information. You are welcome at Gallery Aaldering in Brummen. We have years of experience in exporting our vehicles worldwide. Ask about the possibilities.
———————-
Website
www.gallery-aaldering.comAdvertentienummer: m2246525517
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatiePopulaire zoektermen
mgb in MGmg automg tfmg fmg b gt in MGmg auto cabriomg midget in MGmg bmg roadstermgb te koopmg zs evhardtop mg midgetmg zs 180mg zs ev occasionbloq bank in Huis en Inrichtingtweeterswood parfum in Parfumschilderij 50x50boksschoenen in Sport en Fitnessegyptisch in Antiek en Kunsthouten tafel 240 in Eettafels140 cm in Vloerlampenvakantiehuizen arubatrollbeads roze in Bedels