Retevis RB629 Walkie Talkie 1x gebruiktGereserveerd
Merk & Model, uitvoering
Mini MINI, 1.6 16V COOPER S 128KW
Bouwjaar
2008
KM stand
187.536 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld 6 versnellingen
Motorinhoud
1.6 liter
Vermogen
174 pk
Basis
Merk & Model
Mini MINI
Uitvoering
1.6 16V COOPER S 128KW
KM stand
187.536 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
2008
Carrosserie
Hatchback
Transmissie
Handgeschakeld 6 versnellingen
Kenteken
65-SRH-6
Aantal deuren
3
Aantal stoelen
4
Kleur
Wit
Aandrijving
Voorwiel
Remmen voor
Schijfrem
Remmen achter
Schijfrem
Motor
Motorinhoud
1.6 liter
Aantal cilinders
4
Vermogen
174 pk
Koppel
240 nm / 1.600 tpm
Topsnelheid
225 km/h
Acceleratie 0-100
7.10 sec
Milieu
Brandstof
Benzine
Verbruik
16.1 km/l
CO2-uitstoot
149 g/km
Energielabel
D
Geschiedenis
APK tot
23 april 2026
Aantal eigenaren tot en met nu
8
Eigenaar sinds
17 augustus 2023
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
10 november 2011
Import auto
Ja
Nieuwprijs vanaf
€ 30.005,00
Afmetingen en gewicht
Lengte
3.71 m
Breedte
1.68 m
Hoogte
1.41 m
Wielbasis
2.47 m
Tankinhoud
50 liter
Leeg gewicht
1.105 kg
Max. toelaatbaar gewicht
1.580 kg
Kosteninschatting gebruik
Wegenbelasting
€ 47,67 per maand
Reparaties en onderhoud
€ 112,36 per maand
Banden
€ 40,50 per maand
Brandstof verbruik / maand
€ 181,64 per maand
Kosten p/m
€ 382,17
Per kilometer
€ 0,31
Per jaar
€ 4.586,04
Beschrijving
Met pijn in mijn hart verkoop ik deze prachtige MINI Cooper S R56 uit 2008.
Dit omdat ik veel kilometers maak voor mijn werk en dus opzoek ben naar een auto met automaat.
De auto verkeert in hele nette staat.
Toen ik de auto 2,5 jaar geleden kocht bij een autobedrijf die gespecialiseerd is in BMW en MINI was de auto technisch helemaal aangepakt.
Dit bedrijf heeft alle kwaaltjes, en groot onderhoud vericht, zo is de complete motor gereviseerd, hoofdlagers, oliepomp, distributieketting, vanos tandwielen, hoofdlagers en nog een hele lange lijst aan dure onderdelen in de MINI gestopt, om de bekende MINI kwaaltjes te voorkomen. Ook is de koppeling gelijk vervangen, waardoor de auto technisch in hele nette staat is. Sindsdien is de auto altijd goed warm gereden, en ook laten afkoelen voordat ik de auto uitzet. Ook altijd E5 98 getankt en waar kan E2 102 benzine. Twee keer in het jaar een olie beurt met nieuw filter en premium performance olie. Om er voor te zorgen dat de motor in goede conditie blijft.
De vorige eigenaar heeft de auto nog een beetje beet gepakt, stabilisator stang op de achteras, Bastuck einddemper met 90MM eindtips. Stage 1 tune dus de auto heeft 233pk inplaats van 174, ook meer NM aan koppel, waardoor je meer vermogen heb onderin de lage toeren, waardoor je niet heel veel gas hoeft te geven en je lekker vlot in het verkeer mee komt, vooral op de snelweg merk je dat, je kan zonder terug te schakelen in zijn 6e versnelling blijven rijden en met een beetje gas schiet je zo naar de 120-130 en veder, wat heerlijk rijdt. Ook zit er een pops en bang tune op, maar dit is heel subtiel, alleen als je terug schakelt en tussengas geeft komen er soms wat knalletjes uit maar dit is heel subtiel en niet overdreven, dit is allemaal gedaan door van Beek Racing, zij hebben erg veel ervaring met deze generatie MINI, en hebben ook de auto aangepakt met betere bougies etc voordat de tune er op ging. Dit was rond de €2700 bij elkaar.
Ook was de auto verlaagt, maar dit was te laag voor mij, vooral met grote hobbels. Dus ik heb een originele MINI veer en schokbreker set gekocht en gemonteerd waardoor de MINI weer op originele hoogte staat, en de ophanging is hierdoor ook vrij nieuw. Er zitten ook originele MINI verstraalers in de grill, ook zitten er sinds 3 maanden nieuwe Brembo geperforeerde remschijven en blokken op de vooras. 2 weken geleden zijn de voorbanden vervangen, achter zijn nog goed. Dit zijn sportieve Hankook banden, de auto krijgt deze week nog een olie beurt en nieuw filter.
Er zit ook nog een winterset bij met velgen en zo goed als nieuwe banden, als we over de prijs uit komen ;)
Daarnaast heb ik toen ik de auto kocht de auto helemaal over laten spuiten, zodat de lak weer als nieuw is, het is nog steeds de originele Pepper White kleur, alleen met een dikkere glans laag erover heen waardoor de uni lak er mooier uitziet en ook beter beschermd is, ook staat de auto sindsdien in een glascoating. De auto is volledig uit elkaar geweest, waarbij alles is schoongemaakt en ook alle onderdelen die eerst chrome waren zoals de raamlijsten, tankdop, deurgreep, grill allemaal hoogglans zwart gemaakt. Ook heb ik het interieur behandeld waardoor het leer nog super mooi mat is en zonder beschadigen.
De auto is altijd met de hand gewassen.
Dus samengevat is deze MINI ondanks zijn leeftijd en kilometerstand in hele nette staat zowel motorisch als het interieur en exterieur. Alle facturen zijn aanwezig net als de reserve sleutel (2 handzenders) Ook heb ik heel veel foto materiaal van alle werkzaamheden.
Ik hoop een andere auto/MINI liefhebber blij te maken met deze gave auto. Het is echt een kart op de weg, maar ziet er wel subtiel uit. De kilometerstand loopt nog wat op. De nieuwe eigenaar kan de komende jaren zorgeloos kilometers maken.
Naast wat lichte gebruikssporen zitter er alleen op de zomerset wat beschadigingen op de velg, dit was al toen ik de auto kocht, dit is zwart gemaakt dus valt niet zo op.
Dit omdat ik veel kilometers maak voor mijn werk en dus opzoek ben naar een auto met automaat.
De auto verkeert in hele nette staat.
Toen ik de auto 2,5 jaar geleden kocht bij een autobedrijf die gespecialiseerd is in BMW en MINI was de auto technisch helemaal aangepakt.
Dit bedrijf heeft alle kwaaltjes, en groot onderhoud vericht, zo is de complete motor gereviseerd, hoofdlagers, oliepomp, distributieketting, vanos tandwielen, hoofdlagers en nog een hele lange lijst aan dure onderdelen in de MINI gestopt, om de bekende MINI kwaaltjes te voorkomen. Ook is de koppeling gelijk vervangen, waardoor de auto technisch in hele nette staat is. Sindsdien is de auto altijd goed warm gereden, en ook laten afkoelen voordat ik de auto uitzet. Ook altijd E5 98 getankt en waar kan E2 102 benzine. Twee keer in het jaar een olie beurt met nieuw filter en premium performance olie. Om er voor te zorgen dat de motor in goede conditie blijft.
De vorige eigenaar heeft de auto nog een beetje beet gepakt, stabilisator stang op de achteras, Bastuck einddemper met 90MM eindtips. Stage 1 tune dus de auto heeft 233pk inplaats van 174, ook meer NM aan koppel, waardoor je meer vermogen heb onderin de lage toeren, waardoor je niet heel veel gas hoeft te geven en je lekker vlot in het verkeer mee komt, vooral op de snelweg merk je dat, je kan zonder terug te schakelen in zijn 6e versnelling blijven rijden en met een beetje gas schiet je zo naar de 120-130 en veder, wat heerlijk rijdt. Ook zit er een pops en bang tune op, maar dit is heel subtiel, alleen als je terug schakelt en tussengas geeft komen er soms wat knalletjes uit maar dit is heel subtiel en niet overdreven, dit is allemaal gedaan door van Beek Racing, zij hebben erg veel ervaring met deze generatie MINI, en hebben ook de auto aangepakt met betere bougies etc voordat de tune er op ging. Dit was rond de €2700 bij elkaar.
Ook was de auto verlaagt, maar dit was te laag voor mij, vooral met grote hobbels. Dus ik heb een originele MINI veer en schokbreker set gekocht en gemonteerd waardoor de MINI weer op originele hoogte staat, en de ophanging is hierdoor ook vrij nieuw. Er zitten ook originele MINI verstraalers in de grill, ook zitten er sinds 3 maanden nieuwe Brembo geperforeerde remschijven en blokken op de vooras. 2 weken geleden zijn de voorbanden vervangen, achter zijn nog goed. Dit zijn sportieve Hankook banden, de auto krijgt deze week nog een olie beurt en nieuw filter.
Er zit ook nog een winterset bij met velgen en zo goed als nieuwe banden, als we over de prijs uit komen ;)
Daarnaast heb ik toen ik de auto kocht de auto helemaal over laten spuiten, zodat de lak weer als nieuw is, het is nog steeds de originele Pepper White kleur, alleen met een dikkere glans laag erover heen waardoor de uni lak er mooier uitziet en ook beter beschermd is, ook staat de auto sindsdien in een glascoating. De auto is volledig uit elkaar geweest, waarbij alles is schoongemaakt en ook alle onderdelen die eerst chrome waren zoals de raamlijsten, tankdop, deurgreep, grill allemaal hoogglans zwart gemaakt. Ook heb ik het interieur behandeld waardoor het leer nog super mooi mat is en zonder beschadigen.
De auto is altijd met de hand gewassen.
Dus samengevat is deze MINI ondanks zijn leeftijd en kilometerstand in hele nette staat zowel motorisch als het interieur en exterieur. Alle facturen zijn aanwezig net als de reserve sleutel (2 handzenders) Ook heb ik heel veel foto materiaal van alle werkzaamheden.
Ik hoop een andere auto/MINI liefhebber blij te maken met deze gave auto. Het is echt een kart op de weg, maar ziet er wel subtiel uit. De kilometerstand loopt nog wat op. De nieuwe eigenaar kan de komende jaren zorgeloos kilometers maken.
Naast wat lichte gebruikssporen zitter er alleen op de zomerset wat beschadigingen op de velg, dit was al toen ik de auto kocht, dit is zwart gemaakt dus valt niet zo op.
Zekerheden van deze auto
APK tot 23 april 2026
Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatie72x bekeken
4x bewaard
Sinds 9 sep. '25
Advertentienummer: m2309373206
Populaire zoektermen
Mini cooperMinired bull miniMini countrymanmini coopermini pick upMini cabriomini cooper s r53mini cooper sMini clubmanmini 5 deursmini 1000roze mini coopermini cooper cabrioruilen 2 euromunten in Munten | Europa | Euromuntenyamaha cpx in Snaarinstrumenten | Gitaren | Akoestischsnorrenkop in Antiek | Porseleinmeubels papendrecht in Stoelenblue willi's in Blouses en Tuniekennascar jas in Jassen | Zomerviva in Ondergoed en Lingerietechnics sl d in Platenspelersgsus heren jeans in Spijkerbroeken en Jeansdeltion in Schoolboeken