Merk & Model, uitvoering
Mini MINI, 1.6 16V COOPER S
Bouwjaar
2003
Kilometerstand
199.924 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld 6 versnellingen
Motorinhoud
1.6 liter
Vermogen
200 pk

Beschrijving

Tja, een paar maanden geleden deze Mini aangeschaft en nu alweer verkopen. Dat is raar. Of toch niet?

Deze Mini hebben wij aangeschaft, na 32 jaar Mini classics te rijden, als 3e auto. Voor dagelijks woon-werkverkeer. Lekker als youngtimer op de zaak, dus weinig bijtelling en alle kosten op de zaak. Wij wisten al dat wanneer je een Mini koopt van deze leeftijd, je de helft van de aankoopsprijs kwijt bent om hem/haar weer in goede conditie te krijgen. De mini is een maand bij dé specialist geweest voor Mini's, namelijk Miniparts24, net over de grens in Duitsland. Daar heeft de Mini een tijdje mogen blijven en is de Mini compleet vertroeteld door de monteurs van Miniparts24. Uiteraard is de supercharger geserviced en zijn vele rubbertjes en onderdelen preventief vervangen, maar ook zijn de remschijven voor vervangen voor geventileerde remschijven van de R56S JCW. Remt nu zoals het hoort bij een auto met dit snelheidspotentieel. Koppeling was al door vorige eigenaar vervangen.

De Mini heeft namelijk ongeveer 200pk en staat op racevelgen, schroefverenset en sportieve banden met ruim voldoende profiel. Bochten hebben nu een andere betekenis, want dit wil wel de bocht om. Elke kilometer is genieten en best wel een beetje gevaarlijk voor je rijbewijs.

Na Miniparts24 merkten we dat op de terugreis de MIni nog een beetje schokte. Dat accepteer ik niet, dus bij Beek autoracing de auto laten doormeten. Ik dacht dat er koude (betere) bougies in moesten, maar er zijn juist minder koude bougies in gekomen. De Mini rijdt nu zoals een R53S met ruim 200pk moet rijden.

Slechts een paar weken na aanschaf kwam het fantastische nieuws (dus niet!) van de overheid dat de regels voor youngtimers wordt aangepast. In 2026 valt het nog mee, maar vanaf 2027 het volle bedrag aan bijtelling. Dat was natuurlijk een domper, maar eerlijk gezegd deed het pijn om de Mini elke dag te starten en er 10 kilometer mee te rijden, zodat de slijtage zou toenemen. Dat voelde niet goed.

Maar dan heb je nu een Mini een paar maanden geleden aangeschaft, ruim 3000 euro aan verspijkerd (incl BTW), auto rijdt helemaal prima (perfect vind ik voor een auto van 23 jaar overdreven....) en dan zet je m alweer te koop?
We hebben namelijk afgelopen maand een elektrische Mini gekocht voor dagelijks woon-werkverkeer. Geen slijtage en (bijna) gratis opladen met de zonnepanelen thuis en op de zaak. Verstandiger, maar is het ook leuker?

In ieder geval kunnen we geen 4 auto's hebben, dat is echt te veel van het goede. Dan is het kiezen: of de Mini eruit of de Alfa Spider eruit? Dan wordt het toch de Mini, want langdurig stilstaan voor deze auto is niet goed. De Alfa Spider staat lekker warm binnen en de Mini staat buiten onder een carport.

Zoals je op de foto's kunt zien is er geen enkele roest te vinden (bij achterlichten een bekende plek) en staat de Mini er in de electric blue kleur nog erg fris bij. Er is door de vorige eigenaar recent een ander interieur ingezet, namelijk van de R56 en dat heeft zich recentelijk bewezen met een rit naar de Moezel. Zit prima en comfortabel. Zeker met de schroefverenset is het comfort nog prima te noemen. Enkele drempels is wel oppassen, maar dat valt onder charme.

Hebben we haast en doen we de Mini weg tegen elk bod? Zeker niet. We zoeken een liefhebber met serieuze interesse die weet dat een Mini goed en nauwkeurig onderhoud nodig heeft en die weet dat heel veel ellende als is voorkomen door het onderhoud dat gepleegd is. Wij accepteren dat de onderhoudskosten grotendeels voor onze rekening komen, maar de prijs is, gezien de staat van de auto, zeer keurig te noemen. Voor minder vind je ze misschien ook, maar reserveer dan voldoende geld voor onderhoud. En deze is zonder roest en met een gezonde motor, dus is het wel een Mini waar je nog jaren plezier van kunt hebben.

Alle recente facturen zijn aanwezig, dus je weet wat er gedaan is.

Opties en bijzonderheden:
Climate control
Bluetooth voor audio en telefoon
Race velgen met schroefverenset
Cruise control
Elektrische verstelbare en verwarmbare spiegels
Xenon verlichting
Alarm (echt luid...)
originele Nederlandse auto
NAP
Zekerheden van deze auto

Logische kilometerstand

De NAP-check heeft het als logisch beoordeeld

APK tot 11 augustus 2026

Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen

Onderhoudsboekje

Inzicht in het onderhoudsverleden

...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Harderwijk

Kopen zonder zorgen? Doe een aankoopkeuring!

100% onafhankelijk
Keuringsrapport met advies
Nu aanvragen is morgen in de buurt keuren

Een aankoopkeuring kan al vanaf €179.

Meer informatie
Twee mensen bespreken de auto in een garage
140x bekeken
3x bewaard
Sinds 3 dec '25
Advertentienummer: m2341119836