Dkw PUMA GT Zeer zeldzaam, tweetakt NL kenteken

€ 35.950,-
Bouwjaar
1967
KM stand
62.636 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Carrosserie
Overige
30817sinds 14 apr. '25, 11:16
Deel via
of
Merk & Model, uitvoering
DKW PUMA GT, Zeer zeldzaam, tweetakt, NL kenteken
Bouwjaar
1967
KM stand
62.636 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Motorinhoud
1.0 liter
Vermogen
60 pk
Basis
Merk & Model
DKW PUMA GT
Uitvoering
Zeer zeldzaam, tweetakt, NL kenteken
KM stand
62.636 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1967
Carrosserie
Overige carrosserieën
Transmissie
Handgeschakeld
Kenteken
DZ-28-74
Aantal deuren
2
Aantal stoelen
4
Bekleding
Kunstmatig leder
Kleur
Overige kleuren
Interieur
Zwart
Aandrijving
Achterwiel
Motor
Motorinhoud
1.0 liter
Aantal cilinders
3
Vermogen
60 pk
Milieu
Brandstof
Benzine
Geschiedenis
Conditie
Gebruikt
Aantal eigenaren tot en met nu
1
Eigenaar sinds
28 december 2024
Type laatste eigenaar
autobedrijf
Datum registratie Nederland
03 februari 2017
Import auto
Ja
Afmetingen en gewicht
Leeg gewicht
860 kg
Max. toelaatbaar gewicht
1.550 kg

Beschrijving

Het begon voor het merk Puma allemaal met de DKW-Malzoni, die in 1964 werd gebouwd door Rino Malzoni uit Sao Paulo. Malzoni was een fanatieke autoracer en op aandringen van DKW-Vemag bouwde hij een raceauto m

Algemene informatie
Aantal deuren: 2
Kleur: Geel

Technische informatie
Vermogen: 44 kW (60 PK)
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Topsnelheid: 140 km/u

Maten en gewichten
Laadvermogen: 690 kg
GVW: 1.550 kg
Afmetingen (LxBxH): 400 x 160 x 120 cm

Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 4

Milieu
Emissieklasse: Euro 0

Staat
Aantal sleutels: 2

Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen

Het begon voor het merk Puma allemaal met de DKW-Malzoni, die in 1964 werd gebouwd door Rino Malzoni uit Sao Paulo. Malzoni was een fanatieke autoracer en op aandringen van DKW-Vemag bouwde hij een raceauto met als basis een DKW motor. De auto koest concurreren met een lokaal gebouwde kopie van de Alpina A108, die sneller was dan de zwaardere DKW sedans. Het eerste prototype was van staal en nog te zwaar. Op de Sao Paulo Motor Show in het najaar van 1964 werd een versie van glasvezel carrosserie gepresenteerd. Met deze versie won Malzoni in 1964 de eerste race op Interlagos circuit en hij richtte het bedrijf Luminari op samen met een groep van andere auto-enthousiastelingen.
De eerste auto’s die geproduceerd werden voor de racerij, hadden grotere 1.1 liter motoren met maar liefst 100 pk en de verkoop begon serieuzere vormen aan te nemen. Op 14 september 1966 kreeg de onderneming de naam Puma en begon op fulltime basis auto’s te bouwen.

Van de Malzoni GT werden er ongeveer 45 gebouwd, voordat die model een paar aanpassingen kreeg en werd omgedoopt tot Puma GT. In totaal werden er zo’n 170 auto’s gebouwd voorzien van een DKW motor, zowel Malzoni’s als Puma’s. Dit aantal was zeker hoger geweest als Volkswagen, die Auto Union (Duitsland) en Vemag (Brazilië) had gekocht de produktie van de DKW modellen niet had stopgezet. Het succes van de vroege DKW aangedreven modellen baande de weg vrij voor de op VW gebaseerde Puma’s.

Een heleboel goede coureurs gebruikten de DKW GT Malzoni voor wedstrijden. De belangrijkste en beroemdste was Emerson Fittipaldi. Die in deze auto naam maakte.

Deze DKW Puma GT is uit 1967. De vorige Braziliaanse eigenaar heeft6 deze Puma op ,, Placa Preta,, weten te zetten, hetgeen zwart kenteken betekend. Hiermee wordt bevestigd dat de auto voor minimaal 85% originaliteit bezit, hetgeen bijzonder interessant is voor verzamelaars, vanwege de historische waarde van de auto (zie verklaring van originaliteit). De auto heeft een Nederlands kenteken.

Al onze auto's worden bij inname gecontroleerd door onze werkplaats. Hierdoor hebben wij én U zicht op de uitgevoerde werkzaamheden. Daarnaast worden onze Occasions standaard voorzien van een vloeistoffen controle, minimaal 6 maanden APK en een Poetsbeurt.

Indien U een Indicatieve inruilwaarde zou willen ontvangen, dan verzoeken wij U om het kopje "Inruilen" zo volledig mogelijk in te vullen met daarbij enkele foto's. Wij willen hierbij opmerken dat het een indicatie is omdat de (technische) staat van de inruilauto veel invloed heeft op de inruilwaarde.

Om teleurstelling te voorkomen adviseren wij om vooraf telefonisch 06-20602869 te informeren naar de beschikbaarheid.

Geopend: alleen op afspraak

Redra Auto Speziale
Kerkstraat 9
5298CM Liempde
Tel: 0620602869
E-mail: info@redraautospeziale.nl
Advertentienummer: m2257236366

Kopen zonder zorgen? Doe een aankoopkeuring!

100% onafhankelijkKeuringsrapport met adviesNu aanvragen is morgen in de buurt keuren

Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting

Meer informatie
Twee mensen bespreken de auto in een garage