kreidler Florett grijs 1965 € 4.750,00
NSU Wankel Spider 1968 (een mooie basis voor een restauratie
N.o.t.k.
KM stand
72.578 km
Bouwjaar
1969
Verbruik
-
Energielabel
-
Garantie
-
101525sinds 6 apr. '24, 16:32
Wil je precies weten waar je instapt?
Vanaf €149 doet Occasionkeuring Nederland een complete auto-inspectie.
- Overzicht
- Kenmerken
Samenvatting
Merk & ModelVolkswagen 11
Bouwjaar1969
Uitvoering11
CarrosserieCabriolet
KentekenAM-69-11
BrandstofBenzine
KM stand72.578 km
TransmissieHandgeschakeld
Algemene kenmerken
Merk & ModelVolkswagen 11
Uitvoering11
CarrosserieCabriolet
KentekenAM-69-11
TransmissieHandgeschakeld
BrandstofBenzine
KleurBlauw
Aantal stoelen4
Geschiedenis
Aantal eigenaren tot en met nu4
Eigenaar sinds27 maart 2024
Type laatste eigenaarAUTOBEDRIJF
Datum registratie Nederland17 november 2008
Import autoJa
Motor, prestaties en onderstel
TurboNee
LPG-g3Nee
AandrijvingAchterwiel
Maten en gewicht
Lengte4.9 m
Breedte1.9 m
Hoogte1.99 m
Leeg gewicht850 kg
Gewicht aanhanger ongeremd475 kg
Beschrijving
Deze auto bieden wij aan als restauratie object.Deze Wankel Spider heeft sinds 1977 twee eigenaren gehad. De 1e eigenaar heeft de auto bereden tot 1985.
Vanaf 1985 tot heden heeft de spider in opslag gestaan. Beide eigenaren zijn bekend. De auto is compleet op het NSU embleem na op de voorklep en de dop links achter op de motoklep.
De NSU is gebouwd van 1964 tot 1967 en in totaal zijn er van dit type met deze Wankel motor 2375 van gebouwd.
Het was de eerste productiewagen met een Wankel motor met 50 PK. De motor ligt achterin. Een zeer bijzondere auto dus.
De auto heeft een origineel Belgische inschrijving en een schouwingsbewijs van 1977. Ook is er enig naslagwerk, foto’s van de opslag, instructie boekje, kleurenkaart en dergelijke.
De NSU is niet verrot! En is een mooie basis voor een restauratie.
Met het Belgische inschrijvingsbewijs kan de auto wereldwijd ingeschreven worden.
Ook kunnen wij behulpzaam zijn bij het transport van de auto.
……………………………………………………………………
De Wankel-Spider was ’s werelds eerste productieauto met rotatiemotor. NSU experimenteerde al sinds het midden van de jaren vijftig met rotatiemotoren met wankelpatent. De Wankel-Spider is een roadsterversie van de Sports-Prinz, gericht op de meer sportieve bestuurder. Afgezien van het verwijderen van de bovenkant, was het enige uiterlijke verschil in stijl de tweedelige grill die aan de voorkant werd toegevoegd. Om plaats te bieden aan de cabriokap, was het nodig om nieuw plaatwerk te vervaardigen over het achterste motorcompartiment en achter de stoelen om het opvouwbare canvas dak te kunnen plaatsen. De watergekoelde motor achterin is een unieke transmissie met vier versnellingen. De Wankel-Spider werd voor het eerst getoond op de autoshow van Frankfurt in 1963. Een verwarming/ontwaseming, tweekleurige bekleding, een stuurslot en een koplampknipper waren allemaal erg indrukwekkend, vooral als ze de aantrekkingskracht vanuit technisch oogpunt vergrootten
deze advertentieruimte is hergebruikt.
Vanaf 1985 tot heden heeft de spider in opslag gestaan. Beide eigenaren zijn bekend. De auto is compleet op het NSU embleem na op de voorklep en de dop links achter op de motoklep.
De NSU is gebouwd van 1964 tot 1967 en in totaal zijn er van dit type met deze Wankel motor 2375 van gebouwd.
Het was de eerste productiewagen met een Wankel motor met 50 PK. De motor ligt achterin. Een zeer bijzondere auto dus.
De auto heeft een origineel Belgische inschrijving en een schouwingsbewijs van 1977. Ook is er enig naslagwerk, foto’s van de opslag, instructie boekje, kleurenkaart en dergelijke.
De NSU is niet verrot! En is een mooie basis voor een restauratie.
Met het Belgische inschrijvingsbewijs kan de auto wereldwijd ingeschreven worden.
Ook kunnen wij behulpzaam zijn bij het transport van de auto.
……………………………………………………………………
De Wankel-Spider was ’s werelds eerste productieauto met rotatiemotor. NSU experimenteerde al sinds het midden van de jaren vijftig met rotatiemotoren met wankelpatent. De Wankel-Spider is een roadsterversie van de Sports-Prinz, gericht op de meer sportieve bestuurder. Afgezien van het verwijderen van de bovenkant, was het enige uiterlijke verschil in stijl de tweedelige grill die aan de voorkant werd toegevoegd. Om plaats te bieden aan de cabriokap, was het nodig om nieuw plaatwerk te vervaardigen over het achterste motorcompartiment en achter de stoelen om het opvouwbare canvas dak te kunnen plaatsen. De watergekoelde motor achterin is een unieke transmissie met vier versnellingen. De Wankel-Spider werd voor het eerst getoond op de autoshow van Frankfurt in 1963. Een verwarming/ontwaseming, tweekleurige bekleding, een stuurslot en een koplampknipper waren allemaal erg indrukwekkend, vooral als ze de aantrekkingskracht vanuit technisch oogpunt vergrootten
deze advertentieruimte is hergebruikt.
Website
www.vanderhoffclassiccars.nlAdvertentienummer: m2101271712
Populaire zoektermen
volkswagen polovolkswagenvolkswagen upvolkswagen golfvolkswagen sciroccovolkswagen beetlevolkswagen passatvolkswagen touranvolkswagen lupovolkswagen amarokvolkswagen touaregcaddy in Volkswagenvolkswagen foxt3 in Volkswagenvolkswagen polo automaatmini cabrio bruin in Auto'sarti forte stoelbohemian jurk kindoude brommerhelm in Fietsen en Brommersjeezy 350 in Schoenen