Ontvang meldingen van nieuwe zoekresultaten

Variant

Type advertentie

Leasevorm
Prijs
Bouwjaar
Kilometerstand
Brandstof
Type hybride
Actieradius (min.)
Aantal deuren
Aantal stoelen
Accu-capaciteit
Accu-laadtijd (max.)
Accu-snellaadtijd (max.)
Vermogen
Motorinhoud
Aantal cilinders
Trekgewicht (geremd) (min.)
Trekgewicht (ongeremd) (min.)
Leeggewicht (max.)
Verbruik
Wegenbelasting (max.)
Moet nu weg
BTW verrekenbaar
Sorteer op

Volkswagen Kever Te Koop

Informatie

Volkswagen Beetle

Wil je een Volkswagen occasion kopen, het nieuwste model leasen of juist je trouwe bolide verkopen? Op Marktplaats vind je altijd het grootste aanbod occasions, private lease en nieuwe auto’s: particulier of bij één van de 8.000 autobedrijven. Bekijk op deze pagina direct alle Volkswagen modellen of gebruik onze handige tools bij de aan- of verkoop van jouw auto:

Retrolink naar het verleden

De Beetle, voorheen New Beetle, werd in 1998 de retro-opvolger van de legendarische Volkswagen Kever, die tussen 1938 en 2003 is geproduceerd. De Volkswagen Beetle, waarvan de tweede generatie in 2011 werd gepresenteerd, wordt geleverd met vijf motorvarianten; drie TSI benzine-motoren en twee TDI diesel-motoren . Om de link met het verleden te volmaken, werd in 2003 de Beetle cabriolet geïntroduceerd. De Beetle van 2011 is volgens VW een compleet nieuw model: hij werd langer en breder, met een compleet nieuw onderstel.

Mini en Fiat 500

De New Beetle van 1998, die in 2005 nog werd gefacelift, is nooit zo populair geworden als de belangrijkste concurrenten binnen het 'retrosegment'; de immens gewilde Mini en de speelse Fiat 500 doen het veel beter. Maar met de komst van de Beetle 2011 lijkt het tij te keren voor Volkswagen: de verwachting is dat deze nieuwe Beetle het veel beter gaat doen. De binnenruimte nam toe, waardoor er meer koffers mee kunnen, en de rijeigenschappen zijn sterk verbeterd.

Van Kever naar New Beetle, naar Beetle

De Volkswagen Beetle is een directe afstammeling van de Kever; deze oer-Volkswagen werd ontworpen door Ferdinand Porsche, wat meteen verklaart waarom in de eerste generatie Porsche 911 veel Kever-elementen zijn terug te vinden. Tussen 1938 en 2003 rolden ruim 21 miljoen exemplaren van de lopende band. Naast de ronde vormgeving lijkt de (New) Beetle overigens in niks op zijn legendarische voorganger. De New Beetle van 1998 stond op het platform van de Volkswagen Golf - en leende ook diens aandrijfbronnen. De huidige Beetle is gebaseerd op het grotere onderstel van de Volkswagen Jetta. Hij is niet alleen groter van binnen, maar de rijeigenschappen zijn ook heel anders. Tien jaar na de introductie van de laatste cabriolet, zag in 2013 de nieuwste Beetle cabrio het levenslicht.

Fashion statement voor wie graag wat anders wil

De Beetle is een waar fashion statement voor de consument die graag zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt. Helaas heeft de huidige Beetle nog wel wat te lijden onder het 'net niet' imago van de eerste New Beetle; die kreeg bepaald geen positieve kritieken waar het aankwam op rijkwaliteit en uitrusting. Maar de verwachting is dat dit snel zal veranderen nu die aspecten dik in orde zijn. Heeft de Beetle van 2011 dan geen tekortkomingen? Qua vormgeving raakt de Beetle steeds verder af van de oorspronkelijke Kever; een beetje richting TT en Scirocco. Wat dat betreft bleef de New Beetle van 1998 trouwer aan het originele concept.

2.0 TSI favoriet

Naast een altijd ruim aanbod van klassieke Kevers, worden op Marktplaats altijd honderden New Beetles aangeboden (1998-heden). De New Beetle tót 2011 is daarbij uiteraard nog in de meerderheid; de nieuwe Beetle van 2011 is nog maar een paar jaar op de markt en dit zijn geen auto's die worden aangeschaft om er kilometers mee te vreten. Bijna alle Beetles zijn uitgerust met een benzinemotoren. Beetle-rijders kopen hun retrowagen overigens niet om er zuinig mee te rijden: bijna de helft van alle Beetles heeft een 2.0 TSI onder de kap; de 1.2 en 1.4 zijn veel minder in trek voor deze relatief zware auto.

Duurder dan een 'gewone' VW

Technisch en bouwtechnisch is de Beetle inmiddels een uitstekende keuze; hij staat op het plaform van de Golf en later de Jetta en deelt veel van de techniek met zijn Duitse familieleden. Maar in onderhoud is-ie wel wat duurder dan een 'gewone' VW. Wie op zoek gaat naar een Beetle, dient van te voren goed te bedenken of het een New Beetle tót 2011 wordt, of juist eentje van daarna. De verschillen zijn groot.

Grote prijsverschillen

De prijs van een tweedehands of nieuwe Beetle varieert sterk op Marktplaats. Voor een jonge Beetle DSG Cabriolet met 160 pk en alle toeters en bellen (zoals xenon-verlichting) betaalt u zo 40.000 euro; een nette New Beetle uit het vorige millennium heeft u al voor € 2.000. De gemiddelde verkoopprijs van een VW New Beetle ligt op Marktplaats tussen de € 6.000 en € 8.000; een Beetle vanaf 2011 doet gemiddeld 25.000 euro.

Zuinig of snel?

Zoveel verschillende Beetle-uitvoeringen, zoveel verschillende prestaties. Van de 1.2 TSI Trend met BlueMotion Technology, die met zijn 105 pk goed is voor 0 tot 100 in 11 seconden, tot de 210 pk sterke 2.0 TSI Sport (0 tot 100 in 7,3 seconden). Vanzelfsprekend is ook het brandstofverbruik zeer verschillend: 1 op 18 voor de 1.2 TSI en 1 op 13 voor de 2.0 TSI Sport (dit zijn fabrieksopgaven, gebruikservaringen bewijzen meestal een minder gunstig verbruik).

Veelgestelde vragen

De onderstaande waarden zijn gebaseerd op je zoekopdracht en de ingestelde filters

Afhankelijk van het model, het bouwjaar en de staat waarin hij zich bevindt kost een tweedehands Volksauto Kever van € 1.000,00 tot € 47.000,00.
De Volksauto Kever is zo bekend dat de merknaam Volksauto vaak weggelaten wordt, er is dus geen verschil tussen.
Afhankelijk van het inschrijvingsjaar kun je je Volksauto Kever verzekeren als een ‘oldtimer’ aan €130 of als een ‘classic car’ aan €230.
Er bestaan speciale trekhaken voor de Volksauto Kever, je kijkt best per model na wat het maximum toegestane trekgewicht is.
De Volksauto Kever heeft 4 zitplaatsen, afhankelijk van het model zijn er 2 of 4 deuren.
De nieuwere generatie Volksauto Kever heeft een goede veiligheidsscore en is betrouwbaar, dus zeker een goede eerste auto.
Ja, Volksauto is een betrouwbaar merk en de Volksauto Kever is erg gewild op de tweedehandsmarkt.
Afhankelijk van het model, het bouwjaar en de staat waarin hij zich bevindt kost een tweedehands Volksauto Kever van € 1.000 tot € 4.700.
Een Volksauto Kever is gemiddeld € 100,00 duurder in jaarlijks onderhoud dan een vergelijkbare compacte stadsauto als de Volksauto Golf.
De nieuwere Volksauto Kevers verbruiken ongeveer 7 liter per 100 km dus haal je ongeveer 650 km met een volle tank.