Citroen 2 CV 250€ 25.000,00
Citroen 2 CV 6 Club
€ 17.750,-
Bouwjaar
1987
KM stand
32.093 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Carrosserie
Sedan
261sinds 13 mei. '25, 09:20
Highlights
Geschikt voor alle milieu/emissie zones
Merk & Model, uitvoering
Citroen 2CV, 6 Club
Bouwjaar
1987
KM stand
32.093 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld 4 versnellingen
Motorinhoud
0.6 liter
Vermogen
27 pk
APK tot
16 mei 2014
Basis
Merk & Model
Citroen 2CV
Uitvoering
6 Club
KM stand
32.093 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1987
Carrosserie
Sedan
Transmissie
Handgeschakeld 4 versnellingen
Kenteken
RZ-83-BF
Aantal deuren
4
Kleur
Wit
Aandrijving
Voorwiel
Remmen voor
Schijfrem
Remmen achter
Trommelrem
Motor
Motorinhoud
0.6 liter
Aantal cilinders
2
Vermogen
27 pk
Milieu
Brandstof
Benzine
Geschiedenis
Conditie
Gebruikt
APK tot
16 mei 2014
Aantal eigenaren tot en met nu
3
Eigenaar sinds
23 juli 2024
Type laatste eigenaar
autobedrijf
Datum registratie Nederland
01 juni 1987
Afmetingen en gewicht
Lengte
3.83 m
Breedte
1.50 m
Hoogte
1.58 m
Wielbasis
2.40 m
Leeg gewicht
560 kg
Max. toelaatbaar gewicht
930 kg
Gewicht aanhanger geremd
400 kg
Gewicht aanhanger ongeremd
280 kg
Zekerheden van deze auto
APK tot 16 mei 2014
Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen
Beschrijving
Aantal deuren: 4
Kleur: Wit
Vermogen: 20 kW (27 PK)
Laadvermogen: 370 kg
GVW: 930 kg
Wielbasis: 240 cm
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
De heer Lomans bestelde deze witte eend in het luxe Club model en kreeg hem op 2 juni 1987 geleverd. Wellicht wist hij al dat de productie in Frankrijk en daarmee de import in Nederland zou gaan stoppen. In het najaar leverde de importeur aan het Stadionplein de laatste exemplaren, waarna sommige liefhebbers nog wel een eend wisten te bemachtigen maar dan via grijze import uit België of Duitsland.
Dit eendje werd geleverd door dealer J.J. Molenaar uit Amersfoort. Een bedrijf met een behoorlijke geschiedenis, want zij waren voor de oorlog importeur van Morris en starten na de oorlog Molenaar’s Nederlandse Autofabrieken. Daar werden diverse Morris-modellen, waaronder de Minor, vanuit Engeland in delen (Completely Knocked Down: CDK) aangeleverd en hier belasting-vriendelijk geassembleerd. In de jaren ’60 verviel dit voordeel en werd het bedrijf uiteindelijk Citroën-dealer.
De eend maakte geen vliegende start, pas in oktober kreeg hij zijn naloopbeurt, bij 1141km. In ’90 mocht Autobedrijf Du Soleil uit Arnhem de kleine beurt uitvoeren, bij 7876 km, waarna de volgende beurt pas in 2001 in het boekje werd bijgeschreven. Deze werd weer door Molenaar uitgevoerd, bij 28.396km.
Daarna heeft hij niet heel veel meer gereden, want in 2014 kreeg hij nog een APK met bijna 32.000km op de teller, niet ver verwijderd van de huidige stand. In dat jaar gaat hij ook door de handen van een paar handelaren en komt uiteindelijk in een verzameling terecht, van waaruit wij hem nu weer wakker hebben gekust. Het grootste deel van de lak, interieur, bodem en chassis zijn nog origineel en in prima staat.
Nieuwe banden, uitlaat, dak, een flinke onderhoudsbeurt en nog wat zaken waren nodig om hem er weer zo stralend bij te laten staan. Met deze kilometers is hij net ingereden en dus klaar om nog meer geschiedenis te schrijven. Aan jou de eer!
2CVGarage
Stofkuipstraat 3
1531NC WORMER
Tel: 0756421258
E-mail: sander@2cvgarage.nl
Kleur: Wit
Vermogen: 20 kW (27 PK)
Laadvermogen: 370 kg
GVW: 930 kg
Wielbasis: 240 cm
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
De heer Lomans bestelde deze witte eend in het luxe Club model en kreeg hem op 2 juni 1987 geleverd. Wellicht wist hij al dat de productie in Frankrijk en daarmee de import in Nederland zou gaan stoppen. In het najaar leverde de importeur aan het Stadionplein de laatste exemplaren, waarna sommige liefhebbers nog wel een eend wisten te bemachtigen maar dan via grijze import uit België of Duitsland.
Dit eendje werd geleverd door dealer J.J. Molenaar uit Amersfoort. Een bedrijf met een behoorlijke geschiedenis, want zij waren voor de oorlog importeur van Morris en starten na de oorlog Molenaar’s Nederlandse Autofabrieken. Daar werden diverse Morris-modellen, waaronder de Minor, vanuit Engeland in delen (Completely Knocked Down: CDK) aangeleverd en hier belasting-vriendelijk geassembleerd. In de jaren ’60 verviel dit voordeel en werd het bedrijf uiteindelijk Citroën-dealer.
De eend maakte geen vliegende start, pas in oktober kreeg hij zijn naloopbeurt, bij 1141km. In ’90 mocht Autobedrijf Du Soleil uit Arnhem de kleine beurt uitvoeren, bij 7876 km, waarna de volgende beurt pas in 2001 in het boekje werd bijgeschreven. Deze werd weer door Molenaar uitgevoerd, bij 28.396km.
Daarna heeft hij niet heel veel meer gereden, want in 2014 kreeg hij nog een APK met bijna 32.000km op de teller, niet ver verwijderd van de huidige stand. In dat jaar gaat hij ook door de handen van een paar handelaren en komt uiteindelijk in een verzameling terecht, van waaruit wij hem nu weer wakker hebben gekust. Het grootste deel van de lak, interieur, bodem en chassis zijn nog origineel en in prima staat.
Nieuwe banden, uitlaat, dak, een flinke onderhoudsbeurt en nog wat zaken waren nodig om hem er weer zo stralend bij te laten staan. Met deze kilometers is hij net ingereden en dus klaar om nog meer geschiedenis te schrijven. Aan jou de eer!
2CVGarage
Stofkuipstraat 3
1531NC WORMER
Tel: 0756421258
E-mail: sander@2cvgarage.nl
Website
www.2cvgarage.nl/Advertentienummer: m2267636563
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatiePopulaire zoektermen
citroen c1citroen c3citroencitroen berlingocitroen cactuscitroen ds3citroen c4citroen c1 in Citroëncitroen c5citroen c2citroen picasso in Citroëncitroen c3 in Citroëncitroen c6citroen saxojimmy choo tasoldtimers te koop spanjeelvine kateairowear bodyprotector in Beschermersiphone 4 kabelsiemens oven en kookplaatrotterdam ansichtkaarten in Ansichten & Nederlandheijden schilderijmariahout in Dieren en Toebehorenpiaggio zip glas