Merk & Model, uitvoering
Citroen CX, 2.0 RE
Bouwjaar
1988
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld 4 versnellingen
Motorinhoud
2.0 liter
Vermogen
100 pk
APK tot
14 augustus 2026
Beschrijving
Hele frisse origineel Nederlandse CX!
Let op: staat fout genoteerd bij kenmerken, heeft de fijne 5-versnellingsbak.
Deze CX is geen nep-ver-GTI-de CX, maar volledig zoals ie de fabriek verliet. Inclusief Isoterm-pakket, dat dan weer wel. En zilverkleurige wieldoppen natuurlijk.
Auto is altijd zorgvuldig bereden, wat vooral te zien is aan het prachtige onbeschadigde licht-blauwe interieur, wat doet denken aan tweed. Zelfs de zonneklepjes zijn licht-blauw.
Je zit heerlijk en relaxed. Toch ook zeldzaam: niet in gerookt…
De auto is echt en ongerestaureerd, ondanks dat is er geen roest en narigheid, hooguit de gebruikssporen die je na 37 jaar nou eenmaal hebt. Niet perfect, maar oogt prettig verzorgd.
Dan het hoofdstuk techniek.
Dat is grondig aangepakt door d’Oro uit Utrecht (kenners kennen ‘m). Benzineleiding bij tank vernieuwd, alle beruchte pakkingen, motorbeurt, nieuwe banden, nieuwe uitlaat, modificatie ruitenwisser-mechaniek (met een sproeier die wèl werkt), gereviseerde startmotor, hydrauliek op orde.
Heeft deze maand een verse startmotor en accu gekregen, was niet noodzakelijk maar wel beter voor ‘m.
Wel boekjes en te checken op NAP, maar geen stempeltjes.
Recent onderhoud telt, en dat is prima in orde.
Het allerleukste (vind ik) is het grote open dak.
Dus: je kunt riant met zijn 4-en in de openlucht zitten! Een vorige eigenaar heeft er een nieuw Webasto vouwdak in laten maken. Keurig gedaan, en eenvoud is ook hier aanwezig.
Eén beugel en je schuift het zo ver open als je wilt. Geen gedoe met electronica.
Zit er sowieso niet veel in, de CX start lekker ouderwets met choque.
Er komt een andere liefhebbersauto in plaats van de CX, met een automaat (voor wie het weten wil: schouderblessure).
Zoek je een goede CX die het gewoon doet, waar je echt veel lol aan kunt beleven, dan is mijn CX zeker de moeite waard. Hij kost niet de hoofdprijs en, ook leuk, hij rijdt 1:14!
Neem gerust contact op, maar alsjeblieft: bij serieuze interesse.
Mijn auto is een geliefd verzamelobject, waar je tegelijkertijd behoorlijk onbezorgd in kunt rijden. Dat vraagt om een toegewijd nieuw baasje, met oprechte bedoelingen!
Vragen over minimale prijs en ander gedoe laat ik graag voorbij gaan. Voor alle anderen: wees welkom.
Let op: staat fout genoteerd bij kenmerken, heeft de fijne 5-versnellingsbak.
Deze CX is geen nep-ver-GTI-de CX, maar volledig zoals ie de fabriek verliet. Inclusief Isoterm-pakket, dat dan weer wel. En zilverkleurige wieldoppen natuurlijk.
Auto is altijd zorgvuldig bereden, wat vooral te zien is aan het prachtige onbeschadigde licht-blauwe interieur, wat doet denken aan tweed. Zelfs de zonneklepjes zijn licht-blauw.
Je zit heerlijk en relaxed. Toch ook zeldzaam: niet in gerookt…
De auto is echt en ongerestaureerd, ondanks dat is er geen roest en narigheid, hooguit de gebruikssporen die je na 37 jaar nou eenmaal hebt. Niet perfect, maar oogt prettig verzorgd.
Dan het hoofdstuk techniek.
Dat is grondig aangepakt door d’Oro uit Utrecht (kenners kennen ‘m). Benzineleiding bij tank vernieuwd, alle beruchte pakkingen, motorbeurt, nieuwe banden, nieuwe uitlaat, modificatie ruitenwisser-mechaniek (met een sproeier die wèl werkt), gereviseerde startmotor, hydrauliek op orde.
Heeft deze maand een verse startmotor en accu gekregen, was niet noodzakelijk maar wel beter voor ‘m.
Wel boekjes en te checken op NAP, maar geen stempeltjes.
Recent onderhoud telt, en dat is prima in orde.
Het allerleukste (vind ik) is het grote open dak.
Dus: je kunt riant met zijn 4-en in de openlucht zitten! Een vorige eigenaar heeft er een nieuw Webasto vouwdak in laten maken. Keurig gedaan, en eenvoud is ook hier aanwezig.
Eén beugel en je schuift het zo ver open als je wilt. Geen gedoe met electronica.
Zit er sowieso niet veel in, de CX start lekker ouderwets met choque.
Er komt een andere liefhebbersauto in plaats van de CX, met een automaat (voor wie het weten wil: schouderblessure).
Zoek je een goede CX die het gewoon doet, waar je echt veel lol aan kunt beleven, dan is mijn CX zeker de moeite waard. Hij kost niet de hoofdprijs en, ook leuk, hij rijdt 1:14!
Neem gerust contact op, maar alsjeblieft: bij serieuze interesse.
Mijn auto is een geliefd verzamelobject, waar je tegelijkertijd behoorlijk onbezorgd in kunt rijden. Dat vraagt om een toegewijd nieuw baasje, met oprechte bedoelingen!
Vragen over minimale prijs en ander gedoe laat ik graag voorbij gaan. Voor alle anderen: wees welkom.
Zekerheden van deze auto
APK tot 14 augustus 2026
Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Doesburg
Kopen zonder zorgen?
100% onafhankelijk
Keuringsrapport met advies
Nu aanvragen is morgen in de buurt keuren
Een aankoopkeuring kan al vanaf €179.
Meer informatie642x bekeken
32x bewaard
Sinds 19 okt '25
Advertentienummer: m2324023883
Populaire zoektermen
Citroën c1Citroën 2cvCitroën c3Citroën berlingocitroen traction avantCitroën c4 cactuscitroen dyaneCitroën cxCitroënCitroën c6Citroën c4Citroën bxCitroën xmCitroën ds3bankzitters in Sportkledingachterklep ford focus in Carrosserie en Plaatwerksparta amazone moederfiets 7 versnellingen in Fietsen | Dames | Moederfietsennixie buis in Elektronica-componentenhazes handtekening in Cd's | Nederlandstalighonda rune 1800 in Motoren | Hondaverhuisdoos gebruikt in Kratten en Dozentrippelstoel gebruikt in Rolstoelenverkade album de bloemen in Prentenboeken en Plaatjesalbumsktm gs 300 in Onderdelen | Merk-onafhankelijk