Peugeot e-208 EV Allure Pack 50 kWh€ 13.999,00
Citroën GSA 1.3 Spec 1982 Blauw
40625sinds 24 jun. '25, 22:39
€ 2.950,-
Bouwjaar
1982
KM stand
-
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Carrosserie
Hatchback
Merk & Model, uitvoering
Citroen GSA, 1.3 SPEC
Bouwjaar
1982
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld 4 versnellingen
Motorinhoud
1.3 liter
Vermogen
65 pk
APK tot
17 april 2026
Basis
Merk & Model
Citroen GSA
Uitvoering
1.3 SPEC
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1982
Carrosserie
Hatchback
Transmissie
Handgeschakeld 4 versnellingen
Kenteken
HZ-75-ZK
Aantal deuren
5
Aantal stoelen
5
Bekleding
Stof
Kleur
Blauw
Interieur
Blauw
Remmen voor
Schijfrem
Remmen achter
Schijfrem
Motor
Motorinhoud
1.3 liter
Aantal cilinders
4
Vermogen
65 pk
Milieu
Brandstof
Benzine
Geschiedenis
APK tot
17 april 2026
Aantal eigenaren tot en met nu
3
Eigenaar sinds
25 januari 2018
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
02 september 1982
Afmetingen en gewicht
Lengte
4.18 m
Breedte
1.63 m
Hoogte
1.35 m
Wielbasis
2.55 m
Leeg gewicht
900 kg
Zekerheden van deze auto
APK tot 17 april 2026
Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen
Beschrijving
Citroën GSA Spécial Origineel Nederlands, Authentiek Verhaal
Zoek je een klassieke Citroën met karakter, geschiedenis én een motorisch goede basis? Dan is deze GSA Spécial, op de weg sinds woensdag 2 augustus 1978, een zeldzame kans. Geen import, geen mysterie: deze auto komt met een eerlijk en goed gedocumenteerd verleden.
Nieuw geleverd door dealer Bijma
Deze GSA werd nieuw afgeleverd door Citroën-dealer Bijma uit Drachten, aan een mevrouw van wie de naam keurig staat genoteerd in het originele onderhoudsboekje. Diezelfde naam keert jaren later nog steeds terug op de facturen van garage Dijkwel, waar de auto trouw werd onderhouden. De dame verhuisde naar Heinkenszand, maar haar naam en zorg voor de auto zijn nog altijd zichtbaar in de papieren. Zo’n lijn in eigendomsgeschiedenis kom je niet vaak meer tegen.
Motorisch sterk, carrosserie vraagt liefde
Het verhaal is eerlijk, de koets heeft liefde nodig, de rechter dorpel bijvoorbeeld, maar ook beginden roest in de wielkuipen en een kijkgat bij het rechter binnenscherm. Maar verder: De motor is onder handen genomen door een bekende specialist uit, en is daardoor bijzonder droog en betrouwbaar. Recent is de distributieriemen vervangen
Inclusief een gereviseerd subframe, plus alle belangrijke onderdelen voor de achteras zoals: veerbollen, remcilinders, leidingen, remmen, enzovoort.(net aangeschaft voor 500 euro)
APK tot april 2026 – je rijdt er zó de zomer mee door!
Voor de liefhebber, niet voor de sloop
Met een origineel Nederlands kenteken, een sluitende historie én zo’n mooie motorische basis is het duidelijk: dit is eigenlijk geen onderdelenauto. Dit is een klassieker die verdient om gered te worden. Geen opgepoetst showmodel, maar een eerlijke GSA met karakter, klaar voor een tweede leven.
Let wel, wij verkopen deze auto voor een klant, die er nog steeds van geniet. Afsrpaak maken om de auto te bekijken is dus wel wenselijk. Of dat dan bij ons in het bedrijf is of bij de klant, dat kunnen we uiteraard bespreken.
De vraagprijs is alleszins redelijk en vast, maar als de juiste liefhebber zich meldt, komen we er vast samen uit.
Zoek je een klassieke Citroën met karakter, geschiedenis én een motorisch goede basis? Dan is deze GSA Spécial, op de weg sinds woensdag 2 augustus 1978, een zeldzame kans. Geen import, geen mysterie: deze auto komt met een eerlijk en goed gedocumenteerd verleden.
Nieuw geleverd door dealer Bijma
Deze GSA werd nieuw afgeleverd door Citroën-dealer Bijma uit Drachten, aan een mevrouw van wie de naam keurig staat genoteerd in het originele onderhoudsboekje. Diezelfde naam keert jaren later nog steeds terug op de facturen van garage Dijkwel, waar de auto trouw werd onderhouden. De dame verhuisde naar Heinkenszand, maar haar naam en zorg voor de auto zijn nog altijd zichtbaar in de papieren. Zo’n lijn in eigendomsgeschiedenis kom je niet vaak meer tegen.
Motorisch sterk, carrosserie vraagt liefde
Het verhaal is eerlijk, de koets heeft liefde nodig, de rechter dorpel bijvoorbeeld, maar ook beginden roest in de wielkuipen en een kijkgat bij het rechter binnenscherm. Maar verder: De motor is onder handen genomen door een bekende specialist uit, en is daardoor bijzonder droog en betrouwbaar. Recent is de distributieriemen vervangen
Inclusief een gereviseerd subframe, plus alle belangrijke onderdelen voor de achteras zoals: veerbollen, remcilinders, leidingen, remmen, enzovoort.(net aangeschaft voor 500 euro)
APK tot april 2026 – je rijdt er zó de zomer mee door!
Voor de liefhebber, niet voor de sloop
Met een origineel Nederlands kenteken, een sluitende historie én zo’n mooie motorische basis is het duidelijk: dit is eigenlijk geen onderdelenauto. Dit is een klassieker die verdient om gered te worden. Geen opgepoetst showmodel, maar een eerlijke GSA met karakter, klaar voor een tweede leven.
Let wel, wij verkopen deze auto voor een klant, die er nog steeds van geniet. Afsrpaak maken om de auto te bekijken is dus wel wenselijk. Of dat dan bij ons in het bedrijf is of bij de klant, dat kunnen we uiteraard bespreken.
De vraagprijs is alleszins redelijk en vast, maar als de juiste liefhebber zich meldt, komen we er vast samen uit.
Advertentienummer: m2282501861
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatieOverige advertenties van Autobedrijf Johan Oldenhage B.
Meer van Autobedrijf Johan Oldenhage B.
Bekijk allePopulaire zoektermen
Citroën c1Citroën 2cvCitroën c3Citroën berlingocitroen traction avantCitroën c4 cactuscitroen dyaneCitroën cxCitroënCitroën c6Citroën c4Citroën bxCitroën xmCitroën ds3fjord* in Paardenfrifri wafelijzer in Wafelijzerscitroen c1 stuur in Besturingdakplaten groen in Platen en Panelenfitbit charge 5 bandje in Sporthorlogesverzend doos in Kratten en Dozenyfm 250 in Quads en Trikesnachtlampje pip in Kinderkamer | Inrichting en Decoratieedge 40 in Mobiele telefoons | Motorolachinese pan in Keuken | Potten en Pannen