Mercedes 300 CE 24-v UNIQUE€ 39.950,00
Fiat Dino Spider 2000
€ 128.500,-
Bouwjaar
1968
KM stand
26.960 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Carrosserie
Cabriolet
574sinds 9 mei. '25, 21:55
Merk & Model, uitvoering
Fiat Dino Spider, 2000
Bouwjaar
1968
KM stand
26.960 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Motorinhoud
2.0 liter
Vermogen
160 pk
Basis
Merk & Model
Fiat Dino Spider
Uitvoering
2000
KM stand
26.960 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1968
Carrosserie
Cabriolet
Transmissie
Handgeschakeld
Kenteken
PM-26-34
Aantal deuren
2
Aantal stoelen
4
Bekleding
Stof
Kleur
Overige kleuren
Interieur
Zwart
Aandrijving
Achterwiel
Motor
Motorinhoud
2.0 liter
Aantal cilinders
6
Vermogen
160 pk
Milieu
Brandstof
Benzine
CO2-uitstoot
140 g/km
Geschiedenis
Conditie
Gebruikt
Aantal eigenaren tot en met nu
1
Eigenaar sinds
16 september 2021
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
13 september 2021
Import auto
Ja
Opties
Opties
Open dak
Afmetingen en gewicht
Lengte
4.26 m
Breedte
1.79 m
Hoogte
1.58 m
Leeg gewicht
1.170 kg
Beschrijving
Fiat Dino Spider 2000
Algemene informatie
Aantal deuren: 2
Modeljaar: 1968
Kleur: Giallo Positano (licht geel)
Technische informatie
Vermogen: 118 kW (160 PK)
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Wielbasis: 228 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Historie
Aantal eigenaren: 3
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
Opties en accessoires
Aerodynamics are for people that can’t build engines – Enzo Ferrari
De Fiat Dino Spider 2000, of beter gezegd, de vermomde Ferrari. Er zijn meerdere verhalen en legendes te vinden over deze auto, het echte verhaal is minstens zo mooi.. Ferrari maakte in de jaren zestig prachtige auto’s. Ze stonden bekend om hun ongekende motoren en ambachtelijke koetsen. Alles werd met de hand van aluminium geklopt. Zo was je ene deur van je 250 GTO een centimeter langer dan de andere kant. Duitsers zouden enorme kriebel krijgen, de Italianen wuiven het weg als; Emozione!
Om in de formule 2 een competitie auto te laten meedoen, moesten de motoren voldoen aan strenge eisen. Maximaal 6 cilinders en direct afgeleid van een productiemotor die gehomologeerd was in de GT klasse. Tot daar ging het voor Ferrari goed. Echter het laatste punt, kwamen ze niet aan; Minimaal 500 exemplaren produceren binnen 12 maanden. Dat lukte zelfs de beste aluminium kloppers niet! Zo tekende Enzo een contract met Fiat, dat zij in ieder geval de Ferrari motor 500 keer zouden gebruiken in een GT. Welke, was nog niet bekend.
De naam Dino refereert naar Alfredo Ferrari, de zoon van Enzo Ferrari. Hij ontwierp samen met Vittorio Jano (bij het uitspreken van de naam voel je je snor al groeien) het iconische 65 graden gekantelde V6 blok. Niet veel later overleed Alfredo aan een ongeneselijke spierziekte, waardoor de naam Dino uit eerbetoon aan dit project werd gehangen. Alle Fiat Dino’s werden uitgerust met zijn 2.0 V6. Later kwam er ook de 2400 (2.4) op de markt, met de productie van de Ferrari Dino. Ook weer typisch Italiaans; De eerste ‘echte’ Ferrari Dino’s werden gebouwd met motorblokken die al bij Fiat stonden voor ‘hun’ Dino, waardoor de vroege Ferrari’s rondreden met Fiat op het motorblok. Emozione!
Die van ons is wederom een uniek exemplaar. Slechts 1163 stuks werden er van de Dino 2000 Spider gebouwd. Een atmosferische 2.0 V6 met 161 trappende Dino’s, in een zeer unieke, originele kleur Giallo Positano. Ze is volledig gedocumenteerd en ruim 15 jaar geleden volledig gerestaureerd. Ook haar gehele techniek is destijds gereviseerd, maar nog allemaal origineel (matching). Zelfs haar oude Lire stempel boekjes voor de wegenbelasting, naast de originele sleutels, zijn nog aanwezig. De drie eigenaren die haar hebben gekend, hebben alles in mappen bijgehouden, waardoor de historie sluitend is. Onlangs volledig nagelopen en klaar gemaakt bij Lusso Classics voor haar volgende eigenaar. Zien we je snel?
DTM Collectibles
2e Loswal 16
1216BC Hilversum
Tel: 0652736233
E-mail: dieter@dtmcollectibles.com
Algemene informatie
Aantal deuren: 2
Modeljaar: 1968
Kleur: Giallo Positano (licht geel)
Technische informatie
Vermogen: 118 kW (160 PK)
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Wielbasis: 228 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 4
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Historie
Aantal eigenaren: 3
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie
Opties en accessoires
- Geldige APK
- RDW-leges
- Wettelijke garantie
Aerodynamics are for people that can’t build engines – Enzo Ferrari
De Fiat Dino Spider 2000, of beter gezegd, de vermomde Ferrari. Er zijn meerdere verhalen en legendes te vinden over deze auto, het echte verhaal is minstens zo mooi.. Ferrari maakte in de jaren zestig prachtige auto’s. Ze stonden bekend om hun ongekende motoren en ambachtelijke koetsen. Alles werd met de hand van aluminium geklopt. Zo was je ene deur van je 250 GTO een centimeter langer dan de andere kant. Duitsers zouden enorme kriebel krijgen, de Italianen wuiven het weg als; Emozione!
Om in de formule 2 een competitie auto te laten meedoen, moesten de motoren voldoen aan strenge eisen. Maximaal 6 cilinders en direct afgeleid van een productiemotor die gehomologeerd was in de GT klasse. Tot daar ging het voor Ferrari goed. Echter het laatste punt, kwamen ze niet aan; Minimaal 500 exemplaren produceren binnen 12 maanden. Dat lukte zelfs de beste aluminium kloppers niet! Zo tekende Enzo een contract met Fiat, dat zij in ieder geval de Ferrari motor 500 keer zouden gebruiken in een GT. Welke, was nog niet bekend.
De naam Dino refereert naar Alfredo Ferrari, de zoon van Enzo Ferrari. Hij ontwierp samen met Vittorio Jano (bij het uitspreken van de naam voel je je snor al groeien) het iconische 65 graden gekantelde V6 blok. Niet veel later overleed Alfredo aan een ongeneselijke spierziekte, waardoor de naam Dino uit eerbetoon aan dit project werd gehangen. Alle Fiat Dino’s werden uitgerust met zijn 2.0 V6. Later kwam er ook de 2400 (2.4) op de markt, met de productie van de Ferrari Dino. Ook weer typisch Italiaans; De eerste ‘echte’ Ferrari Dino’s werden gebouwd met motorblokken die al bij Fiat stonden voor ‘hun’ Dino, waardoor de vroege Ferrari’s rondreden met Fiat op het motorblok. Emozione!
Die van ons is wederom een uniek exemplaar. Slechts 1163 stuks werden er van de Dino 2000 Spider gebouwd. Een atmosferische 2.0 V6 met 161 trappende Dino’s, in een zeer unieke, originele kleur Giallo Positano. Ze is volledig gedocumenteerd en ruim 15 jaar geleden volledig gerestaureerd. Ook haar gehele techniek is destijds gereviseerd, maar nog allemaal origineel (matching). Zelfs haar oude Lire stempel boekjes voor de wegenbelasting, naast de originele sleutels, zijn nog aanwezig. De drie eigenaren die haar hebben gekend, hebben alles in mappen bijgehouden, waardoor de historie sluitend is. Onlangs volledig nagelopen en klaar gemaakt bij Lusso Classics voor haar volgende eigenaar. Zien we je snel?
DTM Collectibles
2e Loswal 16
1216BC Hilversum
Tel: 0652736233
E-mail: dieter@dtmcollectibles.com
Website
www.dtmcollectibles.com/Advertentienummer: m2266474701
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatiePopulaire zoektermen
fiat 500fiat pandafiat puntofiat 500 in Fiatfiat 124 spiderfiatfiat seicentofiat barchettafiat punto in Fiatfiat doblofiat panda in Fiatfiat 500 automaatfiat 500e in Fiatfiat 500 cabriotype o negative october rust vinylhead skischoenen damesslk 200 kompressor in Interieur en Bekledingklittenband rolopdekdeur 230z1000 zadelronal golf 2laren hockey in Hockeyartipoppe leopard goldknarren