Groot schoon schapenvel€ 60,00
Tk. Tr. Fairmount alpine billing boats
38212sinds 25 jul. '25, 19:29
€ 795,00
Ophalen of Verzenden
Afhaalpunt voor € 5,99 of thuis voor € 8,75
Thuisbezorgd via PostNL voor € 14,50
Thuisbezorgd door Brenger vanaf € 39,-
Kenmerken
Beschrijving
Meer foto’s volgen of kan ik maken uiteraard op verzoek.
De foto’s welke nu in de adv staan zijn niet allen recent. (Zo is de onderzeide 100% afgewerkt maar de constructie nu wel duidelijk zichtbaar)
Er zijn foto’s vanaf het begin van de bouw.
Tk. Of tr. Zoals de titel al zegt.
Ik vind het bouwen leuker als het varen en vandaar de verkoop. Lees onderaan hier meer over.
De bouwkit van de Fairmount van billingboats, Ik heb me niet helemaal aan de spelregels van de kit gehouden. Zo zijn om te beginnen de straalbuizen en de roeren 3d geprint en groter als het origineel, evenals de lieren.
Een kleine opsomming wat afwijkt van de bouwkit;
- Uit m’n hoofd zijn die messing schroeven 56mm.
- 3d geprinte straalbuizen verlijmd en verstevigd met aluminium
- 3d geprinte lieren. 1x met staalkabels 3x met touw kabels
- de originele sleeplier op het A Deck is vervangen door een kunstof exemplaar. Deze is uitneembaar en is een beting in te zetten van aluminium (aanwezig) en steekt door het kunststof verstevigde Deck heen en is daardoor 100% bruikbaar (getest)
- de kleur is van de nieuwe eigenaar (Boskalis) en vandaar dat de boot ook een andere naam heeft.
- kunststof verstevigde dekken
- dekken voorzien van antislip (houtlijm en vogelzand inspiratie het origineel)
- achter waar de sleeplieren overboord gaan is van staal en alle railingen van Alu. Hierdoor slijtvast en bruikbaarder door zijn stevigheid)
- verlichting in de stuurhut en op de boot zelf. Te schakelen jn 2 (stuurhut) en 3 op de boot aan groepen (navi verlichting werk licht en loop berlichting)
- de mast is van aluminium en messing gemaakt. Ook iets groter als het origineel. De reden is dat er meer verlichting in kon en hij steviger is.
- de antenne is tevens ook van aluminium en hoger als het origineel.
- 1:75 figuren op en in de boot om er “leven” in te krijgen.
- het achterdek is van hout profiel om het echt na te bootsen opgesplitst door kunststof strips
- alle gaten voor touwen etc. Zijn van ijzer, hierdoor bruikbaar zonder slijten
- verschillende opmaak zoals de 3d geprinte blus monitoren
- anker kettingen zijn beweegbaar
- de planning was de blusmonitoren werkend te hebben met water. Hiervoor is een aanvoer met motor aanwezig (7,2v incl. Regelaar) en de blusmonitren zijn open en de rechte delen van messing. Echter (nog) niet aan toe gekomen dit weekend te maken en of in de boot te monteren.
Wat technische specificaties,
-De boot vaart op 2x 12v 7,2ah lood accu’s.
Beide motoren welke op 6v en 12v kunnen werken worden aangestuurd door 2 1180 regelaars van hobbywing.
- de boeg en heck schroef zijn van rabousch en draaien beide op een 1060 regelaar van hobbywing (dus 2)
- er zijn aan beide zeiden 2 vinnen (kunststof) gemaakt. Deze om het rollen te verminderen. (Werken overigens top en hinderen het sturen nauwelijks.)
- de verlichting werkt op een 3v 2xAAA batterijpack
- alles is verlijmd door bison watervaste houtlijm, Epoxy lijm (kneedbaar bij de schroeven bijv. En vloeibaar bij de schroef assen)
- de bekabeling is van siliconen kabels met de juiste stekkers, voor de boeg en Heck is dit hittebestendige bekabeling van een overdreven dikte.
- simpele 6kg stuur servo voor de 4 roeren welke haaks op de schroeven kunnen staan.
- voor geen ballast (de accu’s wegen al ruim 4kg) achter is dit van daklood. Ongeveer 1,5kg.
- het geheel word aangestuurd door een 2.4ghz zender van hobbyking op een 10kanaals ontvanger. (Hier kan bijv. De verlichting nog mee gestuurd worden.
- alle minimale plamuur plaatsen zijn gedaan met laminaat plamuur verstevigd met verdunde houtlijm. Hierdoor sterker als het hout zelf.
- alle lakken zijn op terpentine basis. Binnen en buiten 2x gegrond, binnen 2x wit geschilderd,
Buiten 3x rood en 3x een 2k blankelak (spuitbus) aangebracht.
- aan de onderzeide zijn bijv. De schroef assen zwart. Ik vind dit mooier.
- binnen in de boot heb ik een messing stangen en supports gemaakt voor de bekabeling. Deze zit hier aan vast en kijkt overzichtelijker en netter.
- het geheel is op te laden met een snellader (nog nieuw) waar alle accu soorten mee te laden zijn, de zender werkt op 4x AA
De boot is nog test te varen in mijn zwembad (6,5x4,8m).
De boot is nog niet 100% klaar.
- De ballast achter is pas verlijmd.
- De schakelaars in de stuurhut moeten nog aangesloten worden voor de verlichting
- Minimaal schilderwerk bijwerken
- de smeernippels in de schroef as moeten nog dicht gemaakt worden (druppelen nu).
- de “vloer” in de stuurhut monteren dit om de bekabeling te verbergen en de verlichting in de stuurhut zelf beter tot zijn recht te laten komen (ziet er ook leuker uit)
Ik ben vast veel vergeten maar dat is geen ramp. Er zitten nog veel onderdelen als versiereingen (bandjes stoot fenders etc.) bij.
De boot vaart perfect en is super wendbaar. Ik ben nog met de boot bezig dus in verloop van tijd worden de restpunten minder en minder. De originele documentatie en niet gebruikte onderdelen zijn er uiteraard bij aanwezig.
Zoals eerder omschreven vind ik het bouwen leuker als het varen en wil ik een stapje terug doen naar mijn eerdere intresses van modelbouw. Vandaar ook
de optie van ruilen.
Naast bovenstaande is hij door zijn lengte van meer als een meter niet handig in mijn schuur van 6m2.
Ik heb interesse in een fpv. Race drone, hpi baja, fg onroad of. Vergelijkbaar.
De prijs is een richtprijs (geen 250eu boot). Bieden mag.
Opmerkingen vragen of video’s van het vaar gedrag mag een ieder me altijd berichten of een whatsapp sturen hiervoor.
Mvg ian
Trefwoorden, hpi traxxas baja fg marder onroad elcon sleepboot Rc tug boat
De foto’s welke nu in de adv staan zijn niet allen recent. (Zo is de onderzeide 100% afgewerkt maar de constructie nu wel duidelijk zichtbaar)
Er zijn foto’s vanaf het begin van de bouw.
Tk. Of tr. Zoals de titel al zegt.
Ik vind het bouwen leuker als het varen en vandaar de verkoop. Lees onderaan hier meer over.
De bouwkit van de Fairmount van billingboats, Ik heb me niet helemaal aan de spelregels van de kit gehouden. Zo zijn om te beginnen de straalbuizen en de roeren 3d geprint en groter als het origineel, evenals de lieren.
Een kleine opsomming wat afwijkt van de bouwkit;
- Uit m’n hoofd zijn die messing schroeven 56mm.
- 3d geprinte straalbuizen verlijmd en verstevigd met aluminium
- 3d geprinte lieren. 1x met staalkabels 3x met touw kabels
- de originele sleeplier op het A Deck is vervangen door een kunstof exemplaar. Deze is uitneembaar en is een beting in te zetten van aluminium (aanwezig) en steekt door het kunststof verstevigde Deck heen en is daardoor 100% bruikbaar (getest)
- de kleur is van de nieuwe eigenaar (Boskalis) en vandaar dat de boot ook een andere naam heeft.
- kunststof verstevigde dekken
- dekken voorzien van antislip (houtlijm en vogelzand inspiratie het origineel)
- achter waar de sleeplieren overboord gaan is van staal en alle railingen van Alu. Hierdoor slijtvast en bruikbaarder door zijn stevigheid)
- verlichting in de stuurhut en op de boot zelf. Te schakelen jn 2 (stuurhut) en 3 op de boot aan groepen (navi verlichting werk licht en loop berlichting)
- de mast is van aluminium en messing gemaakt. Ook iets groter als het origineel. De reden is dat er meer verlichting in kon en hij steviger is.
- de antenne is tevens ook van aluminium en hoger als het origineel.
- 1:75 figuren op en in de boot om er “leven” in te krijgen.
- het achterdek is van hout profiel om het echt na te bootsen opgesplitst door kunststof strips
- alle gaten voor touwen etc. Zijn van ijzer, hierdoor bruikbaar zonder slijten
- verschillende opmaak zoals de 3d geprinte blus monitoren
- anker kettingen zijn beweegbaar
- de planning was de blusmonitoren werkend te hebben met water. Hiervoor is een aanvoer met motor aanwezig (7,2v incl. Regelaar) en de blusmonitren zijn open en de rechte delen van messing. Echter (nog) niet aan toe gekomen dit weekend te maken en of in de boot te monteren.
Wat technische specificaties,
-De boot vaart op 2x 12v 7,2ah lood accu’s.
Beide motoren welke op 6v en 12v kunnen werken worden aangestuurd door 2 1180 regelaars van hobbywing.
- de boeg en heck schroef zijn van rabousch en draaien beide op een 1060 regelaar van hobbywing (dus 2)
- er zijn aan beide zeiden 2 vinnen (kunststof) gemaakt. Deze om het rollen te verminderen. (Werken overigens top en hinderen het sturen nauwelijks.)
- de verlichting werkt op een 3v 2xAAA batterijpack
- alles is verlijmd door bison watervaste houtlijm, Epoxy lijm (kneedbaar bij de schroeven bijv. En vloeibaar bij de schroef assen)
- de bekabeling is van siliconen kabels met de juiste stekkers, voor de boeg en Heck is dit hittebestendige bekabeling van een overdreven dikte.
- simpele 6kg stuur servo voor de 4 roeren welke haaks op de schroeven kunnen staan.
- voor geen ballast (de accu’s wegen al ruim 4kg) achter is dit van daklood. Ongeveer 1,5kg.
- het geheel word aangestuurd door een 2.4ghz zender van hobbyking op een 10kanaals ontvanger. (Hier kan bijv. De verlichting nog mee gestuurd worden.
- alle minimale plamuur plaatsen zijn gedaan met laminaat plamuur verstevigd met verdunde houtlijm. Hierdoor sterker als het hout zelf.
- alle lakken zijn op terpentine basis. Binnen en buiten 2x gegrond, binnen 2x wit geschilderd,
Buiten 3x rood en 3x een 2k blankelak (spuitbus) aangebracht.
- aan de onderzeide zijn bijv. De schroef assen zwart. Ik vind dit mooier.
- binnen in de boot heb ik een messing stangen en supports gemaakt voor de bekabeling. Deze zit hier aan vast en kijkt overzichtelijker en netter.
- het geheel is op te laden met een snellader (nog nieuw) waar alle accu soorten mee te laden zijn, de zender werkt op 4x AA
De boot is nog test te varen in mijn zwembad (6,5x4,8m).
De boot is nog niet 100% klaar.
- De ballast achter is pas verlijmd.
- De schakelaars in de stuurhut moeten nog aangesloten worden voor de verlichting
- Minimaal schilderwerk bijwerken
- de smeernippels in de schroef as moeten nog dicht gemaakt worden (druppelen nu).
- de “vloer” in de stuurhut monteren dit om de bekabeling te verbergen en de verlichting in de stuurhut zelf beter tot zijn recht te laten komen (ziet er ook leuker uit)
Ik ben vast veel vergeten maar dat is geen ramp. Er zitten nog veel onderdelen als versiereingen (bandjes stoot fenders etc.) bij.
De boot vaart perfect en is super wendbaar. Ik ben nog met de boot bezig dus in verloop van tijd worden de restpunten minder en minder. De originele documentatie en niet gebruikte onderdelen zijn er uiteraard bij aanwezig.
Zoals eerder omschreven vind ik het bouwen leuker als het varen en wil ik een stapje terug doen naar mijn eerdere intresses van modelbouw. Vandaar ook
de optie van ruilen.
Naast bovenstaande is hij door zijn lengte van meer als een meter niet handig in mijn schuur van 6m2.
Ik heb interesse in een fpv. Race drone, hpi baja, fg onroad of. Vergelijkbaar.
De prijs is een richtprijs (geen 250eu boot). Bieden mag.
Opmerkingen vragen of video’s van het vaar gedrag mag een ieder me altijd berichten of een whatsapp sturen hiervoor.
Mvg ian
Trefwoorden, hpi traxxas baja fg marder onroad elcon sleepboot Rc tug boat
Advertentienummer: m2292681230
Populaire zoektermen
Modelbouw | Boten en Schepenmodelbouw schepen houtboten te koopbilling boatsmodelbouw kottermodelbouw schepenmodelbouw skutsjemodelbouw schepenmodelbouw tekeningenmodelbouw boten en schepenmodelbouw vitrinerobbe modelbouwminiatuur schepengraupner modelbouwfrans servies groen in Antiek | Servies losikea sundvik commode in Kinderkamer | Commodes en Kastenwasgij christmas 5 in Denksport en Puzzelsbureau karwei in Bureauskia cerato bumper in Carrosserie en Plaatwerkosmo spel in Overige Kinderen en Baby'sfalcon spinder in Fietsendragersstroopwafelijzer in Wafelijzerscrouzet in Elektronica-componenten300 bar compressor in Compressors