Unieke Citroën 2CV hotrod lowrider 1982

92327sinds 14 jul. '25, 09:05
Gereserveerd
Merk & Model, uitvoering
Citroen 2CV, 0.6
Bouwjaar
1982
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld 4 versnellingen
Motorinhoud
0.6 liter
Vermogen
29 pk
APK tot
02 mei 2027
Basis
Merk & Model
Citroen 2CV
Uitvoering
0.6
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1982
Carrosserie
Hatchback
Transmissie
Handgeschakeld 4 versnellingen
Kenteken
HR-21-NB
Aantal deuren
4
Kleur
Groen
Remmen voor
Schijfrem
Remmen achter
Trommelrem
Motor
Motorinhoud
0.6 liter
Aantal cilinders
2
Vermogen
29 pk
Milieu
Brandstof
Benzine
Geschiedenis
APK tot
02 mei 2027
Aantal eigenaren tot en met nu
7
Eigenaar sinds
16 augustus 2020
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
08 april 1982
Afmetingen en gewicht
Lengte
3.88 m
Breedte
1.50 m
Hoogte
1.60 m
Wielbasis
2.40 m
Leeg gewicht
560 kg
Deel via
of

Beschrijving

Hierbij bied ik mijn zeer unieke lowrider/hotrod 2cv6 aan. Ze is inmiddels 43 jaar en belastingvrij
Nu met nieuwe apk tot 02-05-2027!

Aan deze auto is zeer veel tijd en geld besteed om hem te maken zoals hij/zij nu is.

De eend is verlaagd. Het originele chassis gerestaureerd, nummers goed leesbaar. Technisch helemaal nieuw. Koets 7cm gechanneld. Dorpels vloerplaten en kofferbakbodem van RVS. 4 gepoedercoate velgen met goeie banden 145/80/15.
Gereviseerde motor met een goede versnellingsbak.

Wat is allemaal vernieuwd:

Remblokken, handremblokken, remschijven, hoofdremcilinder met pot.
Gaskabel, koppelingskabel, chokekabel, kachelkabels.
Koppeling met drukgroep, ashoezen, verwarmingsslangen, stuurkogelhoezen, remleidingen, benzineleidingen met retour (klaar voor injectie).
RVS veerpotten met 250% stuggere/uprated vering. Hotrod led-verlichting achter en hotrod stuur en pookknop uit Amerika. Stuur is afneembaar. Elektrische ruitensproeier, elektrische benzinepomp.
Rondom nieuwe schokdempers. 2in1 rvs uitlaatspruitstuk met op maat gemaakte rvs uitlaat met cherrybomb demper. Nieuwe rvs ventilatieklep. Nieuwe Afneembare trekhaak(nooit gebruikt). Deurpanelen gemaakt van trespa en bekleed met wrapfolie. Persisch tapijt op de vloer. Treeplanken gemaakt van 40mm multiplex.
Splinternieuw dak
Splinternieuwe bekleding inclusief schuim en alle elastieken nieuw.
Nieuwe koetsbekleding binnen.
Nieuwe bougies, bougiekabels, kleppendeksels.
Nieuwe carburateur.
Alle deurrubbers nieuw.
Stapel aan rekeningen aanwezig (ruim 6000 aan nieuwe onderdelen de afgelopen 3 jaar).

Werkelijk alles is vernieuwd of verbeterd.

Wat is er gewijzigd:
Het chassis is voorzien van antiknik platen en inwendig versterkt. De dorpels en vloerplaten zijn 1 geheel. Hierdoor zakt de koets over het chassis. De stuurkolom is voorzien van een kruiskoppeling, de schakelpook, ingekort, de voorbank verlaagd. Het achterlichtpaneel is gechopt, 7cm. Het chassis is circa 7/14cm lager gezet, maar kan ook op de originele maat gezet worden…de eend is hierdoor 14 lager in hoogte dan de standaard eend. De eend kan nog lager gezet worden maar dan worden drempels een uitdaging.

Zoals te zien op de foto’s is de eend door mij geverfd, dit is met een roller en kwast gedaan, maar wel meerdere lagen. Dit is een 3 in 1 zinkcoating, dus anti roest. Hiervoor is hij zorgvuldig verwerkt en er is dus ook geen roest te vinden.

Een kenner weet wat dit alles gekost heeft, Bieden naar waarde
Zekerheden van deze auto

APK tot 2 mei 2027

Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen

Kopen zonder zorgen? Doe een aankoopkeuring!

100% onafhankelijkKeuringsrapport met adviesNu aanvragen is morgen in de buurt keuren

Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting

Meer informatie
Twee mensen bespreken de auto in een garage
Advertentienummer: m2288857156