Citroen AYA2 A DYANE LUXE€ 7.950,00
Citroen 2 CV 4
€ 11.500,-
Bouwjaar
1971
KM stand
89.918 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Carrosserie
Sedan
843sinds 28 mei. '25, 12:37
Highlights
Geschikt voor alle milieu/emissie zones
Merk & Model, uitvoering
Citroen 2CV, 4
Bouwjaar
1971
KM stand
89.918 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Motorinhoud
0.4 liter
Vermogen
24 pk
Basis
Merk & Model
Citroen 2CV
Uitvoering
4
KM stand
89.918 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1971
Carrosserie
Sedan
Transmissie
Handgeschakeld
Kenteken
67-59-SJ
Aantal deuren
4
Kleur
Beige
Aandrijving
Voorwiel
Motor
Motorinhoud
0.4 liter
Aantal cilinders
2
Vermogen
24 pk
Milieu
Brandstof
Benzine
Geschiedenis
Conditie
Gebruikt
Aantal eigenaren tot en met nu
Onbekend
Eigenaar sinds
12 september 2024
Type laatste eigenaar
autobedrijf
Datum registratie Nederland
26 augustus 1971
Afmetingen en gewicht
Wielbasis
2.40 m
Leeg gewicht
560 kg
Beschrijving
Aantal deuren: 4
Kleur: Beige
Vermogen: 18 kW (24 PK)
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Op het dashboardplankje vonden we een Autokostenagenda van Shell, met daarin leuke informatie over een stukje van de historie van dit eendje. In mei ’87 werd hij gekocht met 69.000km op de teller. Hij kreeg nieuwe remmen en een flinke onderhoudsbeurt. Er werden wat rondjes in de buurt gereden, maar daarna begonnen grotere avonturen.
In juli ging hij mee op een tocht door België, Frankrijk, Spanje en Portugal. Het tankstation in Venda Nova bij Lissabon was de verste bestemming. In anderhalve maand werd er ruim 7000km gereden, met een gemiddeld verbruik van 1 op 20.
In de zomer van ’88 werd nogmaals een reis ondernomen, ditmaal via Duitsland en Oostenrijk naar Joegoslavië. Via Zadar en Zagreb werd er weer naar huis in Breda gereden. Ditmaal werd 5000km aan de teller toegevoegd, tot het totaal van 87.000km, weer met een voorbeeldig benzineverbruik.
In het jaar erna volgden nog wat lokale ritten, waarna op 2 juli ’89 20 liter getankt werd bij een stand van 89.525km. Nu lezen we bijna 90.000km af, dus veel is er sindsdien niet meer gereden.
We vonden hem in midden-Frankrijk in een schuur waar hij een jaar of 15 gestaan had. Op een paar plekken roestte hij maar in het algemeen was hij nog wonderbaarlijk goed. En we vinden eendjes uit de seventies zo leuk! Een 2cv4 is ondertussen zeldzamer dan een ribbelkap-eendje uit de fifties.
Dus ging hij weer mee naar Nederland. We herstelden de serieuze roest, maar lieten hem uiterlijk zoveel mogelijk als hij was. Wel kreeg hij een flinke poetsbeurt. Ook alle techniek werd aangepakt, met nieuwe remmen en banden. Het motortje draaide al snel weer heerlijk gierend zijn toeren.
2CVGarage
Stofkuipstraat 3
1531NC WORMER
Tel: 0756421258
E-mail: sander@2cvgarage.nl
Kleur: Beige
Vermogen: 18 kW (24 PK)
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Op het dashboardplankje vonden we een Autokostenagenda van Shell, met daarin leuke informatie over een stukje van de historie van dit eendje. In mei ’87 werd hij gekocht met 69.000km op de teller. Hij kreeg nieuwe remmen en een flinke onderhoudsbeurt. Er werden wat rondjes in de buurt gereden, maar daarna begonnen grotere avonturen.
In juli ging hij mee op een tocht door België, Frankrijk, Spanje en Portugal. Het tankstation in Venda Nova bij Lissabon was de verste bestemming. In anderhalve maand werd er ruim 7000km gereden, met een gemiddeld verbruik van 1 op 20.
In de zomer van ’88 werd nogmaals een reis ondernomen, ditmaal via Duitsland en Oostenrijk naar Joegoslavië. Via Zadar en Zagreb werd er weer naar huis in Breda gereden. Ditmaal werd 5000km aan de teller toegevoegd, tot het totaal van 87.000km, weer met een voorbeeldig benzineverbruik.
In het jaar erna volgden nog wat lokale ritten, waarna op 2 juli ’89 20 liter getankt werd bij een stand van 89.525km. Nu lezen we bijna 90.000km af, dus veel is er sindsdien niet meer gereden.
We vonden hem in midden-Frankrijk in een schuur waar hij een jaar of 15 gestaan had. Op een paar plekken roestte hij maar in het algemeen was hij nog wonderbaarlijk goed. En we vinden eendjes uit de seventies zo leuk! Een 2cv4 is ondertussen zeldzamer dan een ribbelkap-eendje uit de fifties.
Dus ging hij weer mee naar Nederland. We herstelden de serieuze roest, maar lieten hem uiterlijk zoveel mogelijk als hij was. Wel kreeg hij een flinke poetsbeurt. Ook alle techniek werd aangepakt, met nieuwe remmen en banden. Het motortje draaide al snel weer heerlijk gierend zijn toeren.
2CVGarage
Stofkuipstraat 3
1531NC WORMER
Tel: 0756421258
E-mail: sander@2cvgarage.nl
Website
www.2cvgarage.nl/Advertentienummer: m2272911108
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatiePopulaire zoektermen
citroen c1citroen c3citroencitroen berlingocitroen cactuscitroen ds3citroen c4citroen c1 in Citroëncitroen c5citroen c2citroen picasso in Citroëncitroen c3 in Citroëncitroen c6citroen saxocockapoo in Dieren en Toebehorenplantenrektweed stofleica summicron 50mm f2 occasion10 75 15velgen s600erik de noorman in Stripboekenvast raamkozijnsjaak oom george in Stripboekenall season banden 19 inch