Citroen AYA2 A DYANE LUXE€ 7.950,00
Citroen AZU
€ 12.750,-
Bouwjaar
1971
KM stand
62.000 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
-
Carrosserie
Overige
824sinds 28 mei. '25, 12:43
Highlights
Geschikt voor alle milieu/emissie zones
Merk & Model, uitvoering
Citroen azu, .
Bouwjaar
1971
KM stand
62.000 km
Brandstof
Benzine
Motorinhoud
0.4 liter
Basis
Merk & Model
Citroen azu
Uitvoering
.
KM stand
62.000 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1971
Carrosserie
Overige carrosserieën
Kenteken
BH-09-43
Aantal deuren
2
Aantal stoelen
2
Kleur
Zilver of Grijs
Motor
Motorinhoud
0.4 liter
Aantal cilinders
2
Milieu
Brandstof
Benzine
Geschiedenis
Conditie
Gebruikt
Eigenaar sinds
28 oktober 2024
Type laatste eigenaar
autobedrijf
Import auto
Ja
Afmetingen en gewicht
Leeg gewicht
561 kg
Beschrijving
Aantal deuren: 2
Kleur: Grijs
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Deze AZU vonden we in een schuur in Frankrijk. Helaas was er geen kenteken bij en kon er ook geen andere historie overgedragen worden. Dus vroegen we een bouwverklaring aan bij Citroën en bekeken details in en aan de auto. En dan kom je toch vaak best verder met het inkleuren van een verleden.
De verklaring bevestigde dat het een auto uit januari ’71 was en dat hij gebouwd werd in de fabriek in Levallois. Het op de auto geschilderde kenteken is ook uit ’71 en laat zien dat hij nieuw in departement Aisne (02) geleverd is. Op de voorruit zijn nog tax-stickers en het verzekeringsbewijs van ’91 en ’92 te vinden, dus toen heeft hij daar nog gereden.
Op de dashboardplank vonden we een paar mottige foto’s van de AZU en één daarvan liet een reclamebord op een gevel zien. “À La Pomme Rose” staat erop, via Google Street View stonden we plots voor de deur van een bloemenzaak in het buurtschap Moulot, vlakbij Clamecy in departement Nièvre. De tegenoverliggende schuur was ook te zien en herbergde ooit deze besteleend voordat hij naar de Auvergne vertrok, waar wij hem vonden.
Deze AZU-A is van het laatste modeljaar, met de kleine ribbels, nog een 425cc motor, maar wel al 21pk. In ’72 werden de ribbels breed, werd een 435cc motor toegepast en wijzigde de typeaanduiding in AZU-B, later 250 genaamd.
Het chassis is perfect. De bodemplaten, voetenbak, dorpels en achterbalk zijn vernieuwd. Uiterlijk hebben we hem alleen schoongemaakt en verder zoveel mogelijk zo gelaten, om zijn sympathieke uitstraling te behouden. Uiteraard kan er naar wens nog wat aangepast worden.
Met de techniek zijn we ook bezig geweest. Nieuwe remmen, banden, een flinke onderhoudsbeurt. Met de verklaring van Citroën verkregen we bij de RDW weer een kenteken. Daarmee kan hij dus weer de weg op. Als bedrijfswagen voor een bloemenwinkel…?
2CVGarage
Stofkuipstraat 3
1531NC WORMER
Tel: 0756421258
E-mail: sander@2cvgarage.nl
Kleur: Grijs
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Deze AZU vonden we in een schuur in Frankrijk. Helaas was er geen kenteken bij en kon er ook geen andere historie overgedragen worden. Dus vroegen we een bouwverklaring aan bij Citroën en bekeken details in en aan de auto. En dan kom je toch vaak best verder met het inkleuren van een verleden.
De verklaring bevestigde dat het een auto uit januari ’71 was en dat hij gebouwd werd in de fabriek in Levallois. Het op de auto geschilderde kenteken is ook uit ’71 en laat zien dat hij nieuw in departement Aisne (02) geleverd is. Op de voorruit zijn nog tax-stickers en het verzekeringsbewijs van ’91 en ’92 te vinden, dus toen heeft hij daar nog gereden.
Op de dashboardplank vonden we een paar mottige foto’s van de AZU en één daarvan liet een reclamebord op een gevel zien. “À La Pomme Rose” staat erop, via Google Street View stonden we plots voor de deur van een bloemenzaak in het buurtschap Moulot, vlakbij Clamecy in departement Nièvre. De tegenoverliggende schuur was ook te zien en herbergde ooit deze besteleend voordat hij naar de Auvergne vertrok, waar wij hem vonden.
Deze AZU-A is van het laatste modeljaar, met de kleine ribbels, nog een 425cc motor, maar wel al 21pk. In ’72 werden de ribbels breed, werd een 435cc motor toegepast en wijzigde de typeaanduiding in AZU-B, later 250 genaamd.
Het chassis is perfect. De bodemplaten, voetenbak, dorpels en achterbalk zijn vernieuwd. Uiterlijk hebben we hem alleen schoongemaakt en verder zoveel mogelijk zo gelaten, om zijn sympathieke uitstraling te behouden. Uiteraard kan er naar wens nog wat aangepast worden.
Met de techniek zijn we ook bezig geweest. Nieuwe remmen, banden, een flinke onderhoudsbeurt. Met de verklaring van Citroën verkregen we bij de RDW weer een kenteken. Daarmee kan hij dus weer de weg op. Als bedrijfswagen voor een bloemenwinkel…?
2CVGarage
Stofkuipstraat 3
1531NC WORMER
Tel: 0756421258
E-mail: sander@2cvgarage.nl
Website
www.2cvgarage.nl/Advertentienummer: m2272912904
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatiePopulaire zoektermen
citroen c1citroen c3citroencitroen berlingocitroen cactuscitroen ds3citroen c4citroen c1 in Citroëncitroen c5citroen c2citroen picasso in Citroëncitroen c3 in Citroëncitroen c6citroen saxostarboard windsurfsigaretten etuiturnbroekje nike prowelkomstbord babyuniversele koplamp motoropel corsa stationsomeren in Bankstellenversnellingsbak vitokerstverlichting koppelbaar in Kerstboudewijn smid