Citroen AZU€ 12.750,00
Citroen AYA2 A DYANE LUXE
€ 7.950,-
Bouwjaar
1970
KM stand
106.000 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Carrosserie
Overige
936sinds 31 mei. '25, 07:05
Highlights
Geschikt voor alle milieu/emissie zones
Merk & Model, uitvoering
Citroen AYA2 A DYANE LUXE, 0.4 LUXE
Bouwjaar
1970
KM stand
106.000 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Motorinhoud
0.6 liter
Vermogen
29 pk
Basis
Merk & Model
Citroen AYA2 A DYANE LUXE
Uitvoering
0.4 LUXE
KM stand
106.000 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1970
Carrosserie
Overige carrosserieën
Transmissie
Handgeschakeld
Kenteken
17-77-PM
Aantal deuren
4
Aantal stoelen
4
Kleur
Blauw
Aandrijving
Voorwiel
Motor
Motorinhoud
0.6 liter
Aantal cilinders
2
Vermogen
29 pk
Milieu
Brandstof
Benzine
Geschiedenis
Conditie
Gebruikt
Eigenaar sinds
23 maart 2015
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
12 november 1970
Afmetingen en gewicht
Wielbasis
2.40 m
Leeg gewicht
577 kg
Beschrijving
Aantal deuren: 4
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Kleur: Blauw
Vermogen: 21 kW (29 PK)
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Stel je voor dat je nu een dagelijkse auto, laten we zeggen een Citroën C3 uit 2013, in de schuur zou zetten. Voor later. Grote kans dat weinig mensen je begrijpen. Toch werd dat decennia geleden heel vaak gedaan. Zoals met deze Dyane. In ’81 had hij al twee eigenaren in Terneuzen gehad, de laatste besloot hem na enige tijd in de schuur te zetten. Pas in 2014 kwam hij daar weer uit. Voor de C3 uit het voorbeeld zou dat dan dus in 2057 zijn.
Kijken mensen nu veel praktischer naar auto’s, waren ze er toen meer aan verknocht? Waren ze optimistischer, was er toen gewoon veel meer ruimte of waren mensen vergeetachtiger? Dankzij dergelijke mensen zijn er nog leuke auto’s uit vervlogen jaren overgebleven, de meeste tijdgenoten verdwenen tenslotte binnen 10 jaar in de pers.
De Dyane kreeg een tweede leven. Hij werd gevonden door iemand uit Zeeland die toch niet aan zijn eigen plannen toekwam en hem vervolgens aan een vriend van ons verkocht. Hij wilde de auto zoveel mogelijk zo houden als hij was, lekker doorleefde lak en interieur, maar wel met bruikbare techniek.
De originele 435cc motor vroeg veel aandacht en stond niet bekend om zijn snelheid, Er werd dus gekozen voor een modernere set techniek, met 602cc en schijfremmen. Ook werd de bodem aangepakt.
Hij heeft de hele familie 9 jaar lang lol gegeven, maar stond de laatste tijd steeds langer in de stalling of op straat stil. Tijd dus voor een nieuwe eigenaar die er weer lol mee gaat hebben.
Hij rijdt heerlijk en veert soepel. Het dak is vrij recent, wij geven hem nog een onderhoudsbeurt en zetten wat punten op de i. Dan heeft hij weer zin om zijn benen te strekken.
2CVGarage
Stofkuipstraat 3
1531NC WORMER
Tel: 0756421258
E-mail: sander@2cvgarage.nl
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Kleur: Blauw
Vermogen: 21 kW (29 PK)
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Stel je voor dat je nu een dagelijkse auto, laten we zeggen een Citroën C3 uit 2013, in de schuur zou zetten. Voor later. Grote kans dat weinig mensen je begrijpen. Toch werd dat decennia geleden heel vaak gedaan. Zoals met deze Dyane. In ’81 had hij al twee eigenaren in Terneuzen gehad, de laatste besloot hem na enige tijd in de schuur te zetten. Pas in 2014 kwam hij daar weer uit. Voor de C3 uit het voorbeeld zou dat dan dus in 2057 zijn.
Kijken mensen nu veel praktischer naar auto’s, waren ze er toen meer aan verknocht? Waren ze optimistischer, was er toen gewoon veel meer ruimte of waren mensen vergeetachtiger? Dankzij dergelijke mensen zijn er nog leuke auto’s uit vervlogen jaren overgebleven, de meeste tijdgenoten verdwenen tenslotte binnen 10 jaar in de pers.
De Dyane kreeg een tweede leven. Hij werd gevonden door iemand uit Zeeland die toch niet aan zijn eigen plannen toekwam en hem vervolgens aan een vriend van ons verkocht. Hij wilde de auto zoveel mogelijk zo houden als hij was, lekker doorleefde lak en interieur, maar wel met bruikbare techniek.
De originele 435cc motor vroeg veel aandacht en stond niet bekend om zijn snelheid, Er werd dus gekozen voor een modernere set techniek, met 602cc en schijfremmen. Ook werd de bodem aangepakt.
Hij heeft de hele familie 9 jaar lang lol gegeven, maar stond de laatste tijd steeds langer in de stalling of op straat stil. Tijd dus voor een nieuwe eigenaar die er weer lol mee gaat hebben.
Hij rijdt heerlijk en veert soepel. Het dak is vrij recent, wij geven hem nog een onderhoudsbeurt en zetten wat punten op de i. Dan heeft hij weer zin om zijn benen te strekken.
2CVGarage
Stofkuipstraat 3
1531NC WORMER
Tel: 0756421258
E-mail: sander@2cvgarage.nl
Website
www.2cvgarage.nl/Advertentienummer: m2273914486
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatiePopulaire zoektermen
citroen c1citroen c3citroencitroen berlingocitroen cactuscitroen ds3citroen c4citroen c1 in Citroëncitroen c5citroen c2citroen picasso in Citroëncitroen c3 in Citroëncitroen c6citroen saxo325i coupe in BMWeettafel midden pootdutch originals soundbar afstandsbedieningnikon 70-200 f4 occasionaqua pioneer 150blutsgeschwister vestdvd trappedpokemon starter in Pokémonschepen in Tekeningen en Foto'stomtom go 60 in Auto diversen